کد خبر : ۳۵۴۶۷۰
۲۱:۵۹

۱۴۰۳/۰۱/۳۰
عضو هیئت علمی گروه حقوق بین الملل دانشگاه دولتی قم مطرح کرد: 

حمله نظامی ایران به اسرائیل مشروع و قانونی بود

حمله نظامی ایران به اسرائیل مشروع و قانونی بود
 عضو هیئت علمی گروه حقوق بین الملل دانشگاه دولتی قم در نشست تحلیل حقوقی پاسخ نظامی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد علیه السلام گفت: اقدام اخیر ایران در موشکباران اسرائیل یک حرکت مشروع بود.

به گزارش آستان نیوز، دکتر سید یاسر ضیائی، عضو هیئت علمی گروه حقوق بین الملل دانشگاه دولتی قم در نشست تخصصی و علمی تحلیل حقوقی پاسخ نظامی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی که صبح امروز پنجشنبه ۳۰فروردین ماه  در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد علیه السلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخت و اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامي كشورمان مصداق حمله مسلحانه به خاک یک کشور است. 
وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را متمرکز در ساختمان کردند اما شهادت مستشاران نظامی ما مهمتر از آن است، افزود: از دیدگاه برخی از حکومت‌ها سفارت می‌تواند مظهری از حاکمیت باشد و پناهگاهی برای مسئولان مربوطه است و سرزمین نیز هم حکم حاکمیت و استقلال را دارد بنابراین حمله مسلحانه به این مکان در هر سرزمین جنایتی بزرگ محسوب می‌شود و دفاع در برابر این گونه اقدامات مشروع و جایز است.
ضیائی با اشاره به اینکه اتفاقی که افتاد از سوی اسرائیل در خاک سوریه بود، خاطرنشان کرد: حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی دفاع مشروع و در حقیقت پاسخی به حمله علیه مستشاران نظامی کشورمان، ساختمان و خاک سوریه بود.
عضو هیئت علمی گروه حقوق بین الملل دانشگاه دولتی قم ادامه داد: هدف ایران از اقدامی که علیه اسرائیل کرد کشته شدن کسی نبود و خساراتی هم که به دنبال داشت کمتر از  جنایتی که علیه ایران انجام شده، بود ولی اقدامی که صورت گرفت اقدام کمی نبود.
 وی با بیان اینکه ما دولت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و اگر هم از نظر برخی کشور‌ها دولت است نماینده قانونی مردم فلسطین نیست، گفت، ایران امید همه مظلومان و آزادی‌خواهان جهان است.


گزارش خطا

ارسال نظرات
captcha
  • پربازدیدترین
  • آخرین اخبار
پخش زنده

تلویزیون اینترنتی آستان نیوز

پویش ها