تلویزیون اینترنتی آستان نیوز
به گزارش آستان نیوز، سید محمدپارسا بورنگ، دانشآموز پایه هشتم متوسطه دوره اول امام رضا (ع) واحد 3 که هشت سال فعالیت در رشته شمشیربازی را پشت سر گذاشته است، در مسابقات شمشیربازی قهرمانی استان خراسان رضوی به مناسبت ایام دهه فجر در سالن کوثر مشهد شرکت کرد و در سبکاسلحه اپه رده نونهالان، مقام اول و مدال طلا را، تصاحب کرد.
وی ابتدا به مدت چهار سال در رشته فلوره مبارزه کرد و سپس سبکاسلحه اپه را برای ادامه فعالیت حرفهای ورزشی خود برگزید، تا ، به اولین مدال طلایی خود، دستیافت.
گفتنی است، مسابقات رشته شمشیربازی در سه بخش فلوره، اپه و سابر برگزار میشود و واژه اپه در فرانسوی به معنای شمشیر است و در بازی نوع اپه، حملات با نوک شمشیر آغاز میشود و هدف حمله، تمام بدن حریف است.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز