
به همت بنیاد فرهنگی رضوی انجام میشود
به گزارش آستان نیوز، در گفتوگوی تلفنی دکتر علیپرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با مخاطبان سامانه ملی ۱۳۸ که صبح امروز انجام شد و بیش از یک ساعت به طول انجامید، بالغ بر۲۰ تماس مردمی، پاسخ داده شد.
دکتر علیپرست در توضیح بخش قابل توجهی از مطالبات و سوالات مخاطبان،گفت: بیشترین تماسها درباره سرویس مدارس بود؛ با توجه به اینکه مدیریت این بخش به شهرداری سپرده شده، نظارت ما،کمتر شده است، با این حال، از طریق پیامک، سامانهای برای محاسبه شهریه و ثبت شکایت معرفی کردهایم تا اولیا بتوانند در صورت وجود اختلاف، موضوع را، پیگیری کنند.
وی در ادامه،با اشاره به موضوع شهریه مدارس امام رضا (ع)، اظهار کرد: شهریهها، بر اساس رتبهبندی رسمی وزارت آموزش و پرورش تعیین میشود و بنیاد فرهنگی رضوی، در این زمینه نقش مستقیمی ندارد. با این حال، تلاش ما همواره این بوده است که با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی خانوادههای متوسط و متدین، شرایط پرداخت شهریه را از طریق تقسیط، تخفیف یا اعطای وام بانکی، تسهیل کنیم.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، با تأکید بر اهمیت نگاه تربیتی متناسب با نسل جدید، افزود: در تماسها، برخی اولیا از سختگیریهای تربیتی در مدارس گلایه داشتند،ما ضمن تأکید بر حفظ اصول اخلاقی و انضباطی، از مربیان خواستهایم با درک فضای فرهنگی و اقتضائات نسل جدید، گفتمان تربیتی منعطفتر و اثرگذارتری داشته باشند تا، موجب دلزدگی دانشآموزان،نشود.
او درباره موضوعات خاص مطرحشده نیز، گفت: بخش دیگری از تماسها، حالت مشاوره و گفتوگو داشت.
مردم وقتی میبینند کسی هست که به سخنانشان گوش میدهد و مشکلاتشان را میشنود، آرامش پیدا میکنندوهمین گفتوگوها،بخش زیادی از نگرانیها را،رفع میکند.
علیپرست از وجود برخی مسائل ساختاری نیز سخن گفت و افزود: در برخی مدارس، با مشکل ترافیک و پارک خودروهای اولیا، مواجه هستیم. سالهاست درخواست کرده ایم زمینی روبهروی یکی از مدارس که از موقوفات آستان است،موقتاً بهعنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد تا بخشی از مشکلات، کاهش یابد.
وی همچنین از پیگیری برای ایجاد سامانه ارتباطی اختصاصی بین بنیاد فرهنگی رضوی و خانوادههای دانشآموزان خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت بیش از۷ هزار دانشآموز در مدارس امام رضا (ع)، ایجاد بستر دائمی ارتباطی ضروری است تا، خانوادهها بتوانند بهصورت مستمر با مسئولان در تماس باشند و دغدغههای خود را،مطرح کنند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در پایان، خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه برنامهها، فاصله بین مردم و مدیران را از بین میبرد.
وقتی خانوادهها احساس میکنند میتوانند مستقیماً حرفشان را بزنند، اعتماد و همدلی،در فضای تربیتی،تقویت میشود.