با هدف توسعه خدمات میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، وعده صبحانه مهمانسرای حضرت علاوه بر ارتقای کیفیت و تنوعبخشی، از نظر ظرفیت نیز حدود چهار برابر افزایش یافت تا تعداد بیشتری از زائرانی که در ساعات اولیه روز به زیارت مشرف میشوند، صبحانه را مهمان مهمانسرای حضرت باشند.
افزایش کمی و کیفی صبحانههای مهمانسرای حضرت / میزبانی روزانه از ۲ هزار زائر در وعده صبحانه
مدیر امور مهمانسراهای حضرت رضا(ع) با اعلام این خبر به آستاننیوز گفت: با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایستهتر از زائران بارگاه ملکوتی رضوی و همچنین استقبال زائران از وعده صبحانه حرم، ظرفیت طبخ و توزیع این وعده و همچنین متنوع کردن آن در دستور کار قرار گرفت.
سعید صالحی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر با توجه به ظرفیت مهمانسرا به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ زائر بارگاه ملکوتی رضوی در وعده صبحانه پذیرایی میشوند و افتخار داریم میزبان آنها باشیم.
متنوع شدن صبحانههای حرم
صالحی همچنین گفت: در گذشته وعده صبحانه در مهمانسراهای حضرت رضا(ع) شامل عدسی، پنیر و حلوا شکری بود، اما با تغییرات جدید در راستای ارتقای کمیت و کیفیت میزبانی، تلاش شده هر روز با یک نوع صبحانه گرم همچون حلیم، کوکو، خوراک لوبیا، املت، عدسی و... از زائران میزبانی شود و این تنوع غذایی در چند هفته اخیر مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته است.
پخت نان گرم در مهمانسرا
وی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت و متنوع شدن صبحانهها، از پاییز سال امسال نانوایی مهمانسرای حرم نیز فعال شده و همه وعدههای غذایی پذیرایی زائران از جمله صبحانه همراه با نان گرم و تازه انجام میشود.
خدمتی با مشارکت خیران و خادمیاران
مدیر مهمانسراهای حضرت رضا(ع) با اشاره به مشارکت خیران و خادمیاران در افزایش میزان توزیع صبحانه زائران خاطرنشان کرد: میزان طبخ و توزیع غذای زائران در مهمانسرای حرم مطهر در وعدههای ناهار و شام نیز در مناسبتهای خاص افزایش مییابد.