پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۳

جشن میلاد حضرت زینب کبری(س) در شهرستان مرند برگزار شد

کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان مرند، جشن میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد قیام مرند برگزار کرد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه شهرستان، محمد یوسف شاکری دبیر کانون های خدمت رضوی استان آذربایجان شرقی و هیات همراه، خادمیاران، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد قیام مرند ترتیب یافت.
مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش صلوات خاصه حضرت امام رضا علیه السلام آغاز شد و در ادامه ایوب باغی مداح و ذاکر اهل بیت به قرائت اشعار و مدیحه سرایی در منقبت دختر گرامی امیرالمومنین، حضرت زینب کبری سلام الله علیها پرداخت و با شادی و سرور حضار، مراسم شور و حال معنوی خاصی به خود گرفت.
سخنران مراسم شاکری دبیر کانون های خدمت رضوی استان آذربایجان شرقی در قسمتی از بیانات خود با اشاره به حدیثی از معصوم(ع) که در شادی ما شادی کنید گفت: در اینجا گرد هم آمدیم تا عرض ارادت و محبت خالصانه خود را محضر قطب عالم امکان، حضرت صاحب الزمان(عج) تقدیم کنبم و بگوییم آقا، آمدیم سالروز ولادت عمه بزرگوارتان را تبریک بگوییم و شادی خود را در اين روز آشکار کنیم.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف کانون های خدمت رضوی گفت: سفره احسان امام رضا(ع) باز شده است. نه برای چیزی گرفتن بلکه برای دادن و ایثار از مال و جان، یعنی انجام خدمت بی منت به نام امام رئوف، به نام ولی نعمت ایرانیان، برای نیازمندان، برای رفع محرومیت از جامعه، ایثار و فداکاری در راه مکتب اسلام، همان کاری که حضرت زینب سلام الله علیها با تحمل تمامی مشقات و سختی ها، بی منت و از تمام وجود در راه  اسلام و پایداری مکتب امامت و ولایت انجام دادند.
بعد از اتمام سخنرانی و در آخر مراسم میهمانان حاضر در مجلس از سفره پربرکت امام رضا علیه السلام بهره مند شدند و با غذای گرم قورمه سبزی از عاشقان اهل بیت پذیرایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی