پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۵

رشد 9 برابری برداشت طلای سبز کویر از موقوفات آستان قدس رضوی در جنوب خراسان

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی از افزایش 9 برابری برداشت زیتون تر از باغات این شرکت در خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد.

سید مهدی موسوی بررودی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: 64 هکتار از اراضی کشت‌وصنعت جنوب خراسان در مزرعه غدیر چاهداشی نهبندان به باغات زیتون اختصاص داده شده که امسال حدود 45 هکتار از آن بارده بوده است.
او ادامه داد: در حال حاضر تنها منطقه‌ای که در شرق کشور و در حاشیه کویر در سطح تجاری به تولید زیتون می‌پردازد، استان خراسان جنوبی است که شهرستان نهبندان و مزرعه غدیر چاهداشی بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به برداشت 250 تن زیتون تر از این باغات در سال 1401 گفت: سال گذشته 30 تن زیتون تر برداشت شد.
او استفاده از کودهای ریز مغذی، هرس به موقع باغات زیتون و آبیاری منظم را در کنار سال آوری باغات، از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش تولید امسال عنوان کرد.
موسوی ادامه داد: رقم‌های درختان کاشته شده در این باغات شامل زرد گلوله‌ای، میشن، آربیکن، کروناکی، شنگله، زرد روغنی است.
 

استحصال 27 هزار لیتر روغن فرابکر زیتون

او با اشاره به استحصال 27 هزار لیتر روغن فرابکر اعلاء زیتون اظهار کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته، تمامی محصول برداشت شده به روغن‌کشی اختصاص پیدا کرد.
موسوی بررودی با تاکید بر اهمیت توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی گفت: در این راستا تمام باغات زیتون مزرعه غدیر چاهداشی با روش تحت فشار قطره‌ای آبیاری شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

امیدآفرینی، گفت‌وگو و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سؤالات جوانان و تزریق امید به جامعه را از رسالت‌های مهم ائمه جماعات…

تلویزیون اینترنتی