پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دیدار روسای دانشگاه رضوی و دفتر تبلیغات اسلامی استان مطرح شد
۱۴۰۲-۰۲-۰۹

پیشنهاد ایجاد دپارتمان علوم و معارف رضوی در دانشگاه رضوی 

در دیدار رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و گفتگو پیرامون زمینه های همکاری و تفاهمات علمی فرهنگی، به اصل مجتهدپروری در اساسنامه دانشگاه رضوی اشاره شد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی ضمن حضور در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان با رییس و معاونین این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مسعودی رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تبریک انتصاب رییس دانشگاه رضوی و اعلام آمادگی برای همکاری های علمی و فرهنگی از لزوم تربیت جریان اجتهاد دینی به عنوان کار اساسی در دوره جدید دانشگاه نام برد.
وی گفت: جریان فرهنگی با تمام شاخه های اقتصاد فرهنگ، روان شناسی، جامعه شناسی، مدیریت فرهنگی و برنامه ریزی می تواند از سوی دانشگاه رضوی درکنار علوم اسلامی پیگیری شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی از لزوم ورود دانشگاه رضوی به ایجاد دپارتمان علوم و معارف رضوی با توجه به نسبت و وابستگی به مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) سخن گفت و پرداختن به مباحثی نظیر تمدن و معارف رضوی را مهم دانست.
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی، کرسی های مشترک علمی، نشست و گفت و گو و رساله و اثرعلمی، ایده پردازی در موضوعات جدید با توجه به درگیری حوزه ها به موضوعات قدیم، را زمینه های همکاری دانشگاه رضوی و دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد.
در ادامه این دیدار معاونین  دفتر تبلیغات اسلامی خراسان به طرح مباحثی نظیر تجمیع منابع بین دفتر تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حل موضوعات و مسائل علمی و نیز پیگیری تفاهم نامه بین این دو مجموعه در سال 97 اشاره شد.
ایجاد توانمندی های کاربردی همچون مباحث قرآنی، خانواده و مشاوره، آموزش شیوه های تبلیغ، نویسندگی، تولیدات فرهنگی، ارتباطات اجتماعی، مهارت های حوزه تبلیغ و جذب مخاطب و نیز ساحت های فرهنگی در کنار لزوم تغییر رشته های قدیمی دانشگاه که قابلیت جذب ندارند با ایجاد رشته های پویا، جدید و مورد نیاز جامعه نظیر رشته های مدیریت هم مطرح شد.
از امکان ثبت نام طلاب مبلغ دانشگاه رضوی در سامانه اعزام دفتر تبلیغات و اعزام مناسبتی و ثبت سوابق در کنار ایجاد ارتباطات علمی و فرهنگی و تشکیل کارگروه برای برنامه ریزی و تحقق اهداف مورد نظر هر دو طرف نیز سخن به میان آمد.
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن تایید ایجاد تفاهم نامه و تشکیل کارگروه های مشترک برای همکاری های علمی با دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، به بحث مجتهد پروری در اساسنامه دانشگاه و نیز تربیت مبلغ و مدرس به عنوان وظیفه اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری با بیان اینکه روند حرکت به سمت مجتهد پروری دیربازده بوده و با توجه به گذشت زمان نتیجه می دهد از انجام این مهم از سوی دانشگاه رضوی خبر داد و با اشاره به لزوم حفظ سرمایه های انسانی دانشگاه، از برنامه دانشگاه نسبت به تربیت مبلغ و مدرس و پژوهشگر سخن گفت.
وی از ایجاد رشته های جدید و متنوع و متناسب با نیاز روز جامعه و آستان قدس رضوی خبر داد و از مرکز معرفت افزایی و مهارت آموزشی دانشگاه سخن گفت که در کنار تحصیل طلاب و دانشجویان  وظیفه آموزش و تجهیز آنان به مهارت های روز و آماده سازی برای حضور در اجتماع را به عهده دارد.
رییس دانشگاه رضوی برآورده ساختن نیازهای آستان قدس رضوی در کنار تربیت مجتهد و پیگیری فرصت مطالعاتی نیازسنجی بخش های مختلف آستان قدس را به عنوان فعالیت های دانشگاه در دوره جدید عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه زیرمجموعه وزارت علوم بوده و در زمینه قواعد و قوانین تابع آئین نامه های وزارت است، بیان داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی زیرمجموعه آستان قدس رضوی است از این رو باید برطبق سیاست های آن و در مسیر اجرای نیت وقف حرکت کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی