پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۴

آغاز طرح آموزشی «کشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی» در پژوهش‌سرای امام رضا(ع)

طرح کشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی به همت پژوهش‌سرای امام رضا(ع) جهت تحقق اهداف آموزشی به دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) آغاز شد.  

به گزارش آستان نیوز، این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) با یکی از مهمترین ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی استان خراسان رضوی در حوزه رشد گیاهان دارویی و همچنین آشنایی از نزدیک دانش آموزان با حوزه‌های کار و اشتغال مولد، فن‎آوری‌های روز و بهره‌برداری بهینه از فضا و منابع محدود آبی و خاکی در فضای این مجموعه آغاز شد. 
این طرح ارتباط مستقیم با مفاهیم متنوع دروس شیمی، زیست‌شناسی و جغرافیا دارد و برای آموزش عملی موضوعات درسی به دانش آموزان کاربرد دارد. دو قطعه زمین از فضای باز پژوهش‌سرای امام رضا(ع) به اجرای این طرح اختصاص پیدا کرد و 6 گونه گیاه دارویی آویشن باغی، زرماری، اسطوخودوس، مریم گلی، نعنا و همیشه بهار کشت شد. 
همچنین به منظور انتقال بهتر مفاهیم آموزشی به دانش آموزان، مفاهیم علمی مرتبط با هر یک از گونه‌ها، بنری جهت معرفی کامل در معرض دید آنها نصب شده است. گروه‌های دانش آموزی با حضور در محل پژوهش‌سرا، در وهله اول به‌دست خود مقداری از گیاهان را برداشت کرده و سپس با حضور در آزمایشگاه شیمی مهارت عصاره‌گیری را فرا می‌گیرند. 
در بخش دیگری از این برنامه، دانش آموزان در قالب گروه‌های دو نفره در کارگاهی 2 ساعته زیر نظر کارشناس مجموعه شرکت و اقدام به استخراج عصاره گیاهان دارویی می‌کنند. در نتیجه محصول بدست آمده را به عنوان دستاورد کار گروهی خود هدیه می‌برند. به علاوه، دانش آموزان در این دو قطعه زیر کشت، انواع آبیاری شامل قطره‌ای، بارانی، غرقابی و کوزه‌ای از نزدیک آشنا می‌شوند.  


 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی