پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۲۶

توسعه همکاری میان مناطق ویژه اقتصادی سرخس و بیرجند برای تقویت کریدور شمال جنوب

با رویکرد توسعه همکاری میان مناطق ویژه اقتصادی و تقویت کریدور شمال جنوب، مدیران منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی و همچنین واحد‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سرخس دیدن کردند.

مدیر خدمات تولید و صنعت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این بازدید علاوه‌بر بررسی پتانسیل‌ها و ویژگی‌های مشترک دو منطقه در راستای هم‌افزایی برای رشد تولید و توسعه زیرساخت‌ها، موضوع تقویت کریدور شمال جنوب از مسیر سرخس، بیرجند و در نهایت چابهار و بندر شهید رجایی مورد تبادل نظر قرار گرفت.
محمدحسین صبائی گفت: در بازدید صورت گرفته از واحد‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز مسائلی از قبیل مشوق‌های سرمایه‌گذاری، معافیت‌های گمرکی و همچنین شرایط ایجاد اشتغال پایدار بررسی شد.
او مسائل و مشکلات موجود در حوزه گمرک و واحد‌های تولیدی و صنعتی در مناطق ویژه اقتصادی سرخس و بیرجند را بخشی دیگر از موضوعات مطرح شده در این بازدید عنوان کرد و افزود: با تبادل نظراتی که میان مدیران ارشد دو منطقه صورت گرفت، به نقاط مشترک و راهکارهایی برای حل مشکلات رسیدیم که اجرای آن باعث تقویت بنیه مدیریت و قدرت تصمیم گیری بالا خواهد شد.
مدیر خدمات تولید و صنعت منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: علاوه‌براین، مدیران ارشد دو منطقه خواستار افزایش ارتباط و همکاری‌های دو جانبه مستمر و پایاپای شدند.
 

استفاده از تجربیات منطقه ویژه اقتصادی سرخس
مدیر گمرک و ترانزیت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز در این بازدید، زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: حجم کاری بالا و گستردگی فعالیت‌ها در این منطقه قابل توجه است.
حسن رجبی اظهار کرد: در این بازدید علاوه‌بر آشنایی بیشتر با زیرساخت‌ها و فرایند امور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، بر افزایش تعامل میان دو منطقه به منظور توسعه همکاری‌ها و حضور پر رنگ‌تر در کریدر شمال جنوب نیز تاکید شد، چراکه نیاز است مناطق ویژه‌ای که در این مسیر قرار دارند، با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.
او ادامه داد: با توجه به فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سه حوزه هوایی، زمینی و ریلی و نیز قدمت بیشتر آن نسبت به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، امیدواریم بتوانیم از تجربیات سرخس برای توسعه فعالیت‌ها و زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی