پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی:
۱۴۰۲-۰۶-۲۱

زیارت، وفای به عهد شیعیان نسبت به امام معصوم است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: تشرف و زیارت ائمه معصومین(ع) وفای به عهد شیعیان نسبت به این بزرگواران است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی دهه آخر ماه صفر که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در روایات اسلامی نگاه همراه با محبت فرزند به چهره پدر و مادر عبادت محسوب می شود و از طرفی هم نگاه غضب آلود فرزند باعث دور شدن او از رحمت الهی می شود.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام چند استثنا وجود دارد که یکی از این استثناها پدر و مادر است و آنها حتی اگر اهل ایمان هم نباشند فرزند وظیفه دارد آنها را تکریم کنند و نسبت به آنها مهربان باشند.
 

امانت دار باشیم، بدون استثنا

این کارشناس دینی افزود: یکی دیگر از مواردی که استثنا ندارد ادای امانت است. اگر امانتی در دست ما است و طرف مقابل مسلمان یا غیر مسلمان، خوب یا بد باشد متعهد هستیم امانت را به او برگردانیم.
وی بیان کرد: یکی دیگر از آن چیزهایی که در مقابل آن موظف هستیم عهد و پیمان است ما با هر کسی عهد و پیمان بسته ایم باید به عهد خود وفا کنیم.
حجت الاسلام واعظ شهیدی با اشاره به حدیثی از حضرت رضا(ع) اظهار کرد: هر امامی یک عهدی بر عهده دوستان و پیروانش دارد و آن عهد زیارت قبور آنها است و شیعیان متعهد که به زیارت قبور ائمه طاهرین(ع) مشرف شوند و به ساحت آنها ادای احترام کنند.
 

تلاش دشمن برای کم رنگ کردن زیارت اهل بیت

وی عنوان کرد: امروز دشمن تلاش دارد به بهانه های مختلف امر زیارت اهل بیت(ع) را کم اهمیت جلوه دهند، در صورتی که زیارت آن بزرگواران عهدی بر دوش دوست داران و پیروان آن بزرگواران است.

سخنران حرم رضوی بیان کرد: در روایات اسلامی تاکید فراوانی به زیارت اهل قبور اهل بیت(ع) شده است. آنچه مایه حیات شیعه در طول تاریخ بوده و نام مبارک آنها را زنده نگه داشته، یکی مجالس عزای اهل بیت(ع) است و دیگری زیارت آن بزرگواران.
وی اظهار کرد: اصلا شیعه از این دو مسیر پابرجا بوده است و ما در صورتی که امکانات داریم باید به این عهد خود با اهل بیت(ع) عمل کنیم و به زیارت قبور ائمه طاهرین(ع) مشرف شویم.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: حرم های نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سراسر نور و معنویت است و همه خبرها و خوبی ها در وجود آنها جمع است و ما با تشرف به این مکان های نورانی فیوضات معنوی بسیاری کسب می کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی