پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی خراسان جنوبی؛
۱۴۰۲-۰۹-۱۳

طرح «زندگی به سبک رضوی» کلید خورد

اجرای طرح زندگی به سبک رضوی با هدف تقویت و ارتقای عملکرد خانواده‌ها و تحکیم بنیان خانواده از امروز به صورت رسمی با همکاری کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای زوجین جوان استان کلید خورد.

به گزارش آستان‌ نیوز از خراسان جنوبی، همایش «زندگی به سبک رضوی» امروز دوشنبه(۱۳ آذر) با حضور مدیر کل بانوان و خانواده استانداری، خادمیاران رضوی و جمعی از زوجین جوان در محل سالن دکتر فروزانفر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در این همایش با بیان دیدگاه‌های مختلف در بحث خانواده، اظهار کرد: در غرب شاهد اضمحلال و تزلزل پایه‌های خانواده و رواج خانواده‌های غیرمتعارف هستیم.

فهیمه زنگویی با اشاره به اینکه ایدئولوژی و تعریف اسلام و انقلاب اسلامی از خانواده با جامعه جهانی و غرب منافات دارد و هیچگاه کنار هم قرار نخواهد گرفت، افزود: «خانواده» به تعبیر مقام معظم رهبری، سلول بنیادین شکل‌گیری جامعه است و ایشان از ما سبک زندگی ایرانی اسلامی را می‌خواهند.

وی بیان کرد: سازوکار اصلی برای ایجاد تمدن اسلامی ساخت جامعه به وسیله خانواده‌ای است که ایرانی و اسلامی باشد و این خیلی مهم است که زوجین جوان نگاه تمدنی و مسلمانی به خانواده داشته باشند چون نگاه تمدن‌ساز است که ما را به کلیت تاریخ هدایت می‌کند.

زنگویی با تأکید بر اینکه تشکیل خانواده با سبک زندگی ایرانی اسلامی بزرگترین قدم برای تحقق تمدن اسلامی است که باید قبل از ظهور شکل بگیرد، تصریح کرد: بنابراین ما در خانواده با نیت آگاهانه خود می‌توانیم در عرصه ظهور نقش واقعی داشته باشیم.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: سبک زندگی در بطن جامعه توسط من و شما در خانه و خانواده‌ها شکل می‌گیرد که همان سبک زندگی است؛ مثل مسئله‌ی سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک و رفتارهای ما در جامعه؛ این‌ها بخش‌های اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است.

مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی هم در این همایش اظهار داشت: طرح «زندگی به سبک رضوی» به صورت رسمی از امروز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آغاز شد تا فعالیت‌های مرتبط با زندگی زوج‌های جوان نیز کلید بخورد.

فاطمه شاد با اشاره به دعوت از ۲۰۰ نفر زوج در این همایش، گفت: این طرح ویژه زوج‌هایی که نهایت دو تا سه سال از ازدواج آن‌ها گذشته است با هدف تحکیم خانواده در سراسر کشور در حال برگزاری است.

شاد با بیان اینکه طرح سبک زندگی رضوی با هدف تقویت و ارتقای عملکرد خانواده‌ها و تحکیم بنیان خانواده بر پایه مودت و رحمت با بهره‌گیری از توانمندی استادان و مشارکت سایر نهادها و تشکل‌های مردمی ویژه زوج‌های جوان اجرا می‌شود، افزود: آموزش‌های حضوری و غیرحضوری، فعالیت‌های اجتماعی، مشاوره‌های حضوری و غیر حضوری از خدمات صورت گرفته در طرح زندگی به سبک رضوی است.

مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این طرح یک‌ساله هر فصل چهار همایش برگزار خواهد شد، بیان کرد: هر ۲۰ زوج‌ جوان شرکت‎‌کننده در این طرح، دارای یک پشتیبان خواهند بود که در طی این مدت آن‌ها را با موضوعات مهارتی زندگی آشنا سازد

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی