پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر کانون‌های خدمت رضوی آذربایجان غربی:
۱۴۰۲-۰۹-۲۲

تسهیل زیارت از مهمترین ماموریت‌های خادمیاران امام هشتم است

مدیر کانون‌های خدمت رضوی آذربایجان غربی در همایش هم‌اندیشی دو روزه خادمیاران استان گفت: تسهیل زیارت از مهمترین ماموریت‌های کانون‌های خدمت است و باید با مشارکت خود مردم، شرایط زیارتی آسان و ارزان را فراهم کرد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام نوروزنژاد مدیر کانون‌های خدمت رضوی در این همایش با اشاره به ضعیف بودن سهمیه خادمیاری در برخی شهرستان‌ها افزود: برای تقویت کانون خادمیاری نیازمند سهمیه بیشتری هستیم. 

وی افزود: شهرستان‌های میاندوآب، نقده، خوی، سلماس از لحاظ نیروی خادمیاری از وضعیت خوبی برخوردارند. اما دیگر شهرهای استان نیازمند تقویت هستند.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد در ادامه به وظایف و ماموریت کانون‌های خدمت رضوی اشاره و اظهار کرد: تسهیل زیارت از مهمترین ماموریت‌های کانون‌های خدمت است و باید با مشارکت خود مردم، شرایط زیارتی آسان و ارزان را فراهم کرد و در گام بعد هم باید شرایط زیارت متعالی را مهیا کنیم.

وی ترویج سیره رضوی و گره‌گشایی از کار مردم را دیگر وظیفه این کانون‌ها در ترویج و تبیین آموزه‌های دینی و سیره امام رضا(ع) عنوان کرد.

مهدوی اشرف رییس اداره خدمت رضوی آستان قدس رضوی نیز در این همایش هدف از برگزاری این همایش را پیگیری مشکلات کانون‌های خدمت در شهرهای آذربایجان غربی دانست که مدیران، معاونین و دبیران باید توجه ویژه‌ای به معنویات و باطن کاری داشته باشند

وی همچنین با اشاره به شرح وظایف کانون‌های خدمت رضوی گفت: اگر تقسیم وظایف در همه امور کانون‌ها صورت بگیرد شاهد رشد در تمامی عرصه‌های معنوی کانون‌ها خواهیم بود.

مهدوی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت آذربایجان غربی، عمده اشکال در سطح استان را عدم گزارش‌نویسی ماهانه توسط کانون‌های تخصصی و محلی دانست.

مهدوی اشرف به وظایف دبیران کانون‌های تخصصی از جمله تعامل و هم اندیشی با دیگر کانون‌های تخصصی و عمق و ارتفاع دادن به کانون‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: در کنار انجام خدمات از ظرفیت مردم و نهادها باید به نحو عالی استفاده شود.

یعقوبی رییس اداره خادمیاری آستان قدس رضوی هم به بازدیدهای مستمر از مرز تمرچین در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: خادمیاران در مرز تمرچین با نظم و با داشتن کاور خدمتی مشغول فعالیت بودند و از مجموعه خادمیاران استان آذربایجان غربی در مرز تمر چین قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به هدف و آرمان خادمیاری اشاره کرد و افزود: هر برنامه‌ریزی که اتفاق می‌افتد برای تحقق آن شعار باید محوری باشد که در سال ۹۵ بر اساس آن شبکه خادمیاری ایجاد شد.

یعقوبی در ادامه به وجود خادمان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ کل خادمین آستان قدس رضوی ۵۵ هزار نفر بودند که در جغرافیای حرم مشغول خدمت به زائرین بودند. هم اکنون ۱۶۰ هزار نفر خادم در کل کشور وجود دارد.

یعقوبی در ادامه به شعار محوری خادمیاران اشاره کرد و افزود: توسعه خادم، توسعه خدمت، توسعه مخدوم باید حول محور حضرت امام رضا علیه‌السلام اتفاق بیفتد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی