پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۱

اطعام بیش از 2 میلیون و 600 هزار زائر در مهمانسرای حضرت رضا(ع) در سال 1402

بیش از 2 میلیون و 600 هزار زائر در سال 1402 مهمان خوان متبرک حضرت رضا(ع) در مهمانسرای حرم مطهر رضوی شدند. 

به گزارش آستان نیوز، مدیریت مهمانسراهای حرم مطهر رضوی ارائه خدمت پذیرایی به مهمانان و مدعوین این آستان مقدس به ویژه زائرین را در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در دو مهمانسرای «غدیر» و «حُر عاملی» زیر نظر معاونت خدمات زائرین حرم مطهر برعهده دارد. 
مهمانسرای غدیر مختص پذیرایی از زائرین است، با این وجود در ایام پیک کاری و با توجه به نیاز، از ظرفیت مهمانسرای حر عاملی که به پذیرایی از خدمه اعم از خدام، خادمیاران و کارکنان اختصاص دارد، نیز برای میزبانی از زائرین استفاده می‌شود. 
پذیرایی از زائرین و مجاورین در مهمانسرا همواره در مجموعه بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) از جایگاه خاصی برخوردار بوده تا جایی که شاید بتوان از آن به عنوان یکی از مهمترین خدمات حرم مطهر نام برد که در پرتوی نذورات و موقوفات مردمی همچنان دنبال می‌شود. 
ارادتمندان شمس الشموس(ع) نیز نگاه معنوی خاصی به غذای مهمانسرای حرم مطهر رضوی داشته و دوست دارند بر سر سفره حضرت رضا(ع) بنشینند و از این خوان متبرک متنعم شوند. 
شایان ذکر است، زائرین از طریق سامانه «نسیم رضوان» می‌توانند با درج کد ملی، هر سه سال یک‌بار اقدام به رزرو غذای متبرک برای خود و خانواده‌شان کنند و در صورت رزرو موفق، دعوت‌نامه آنان از طریق همان سامانه مشخص خواهد شد.  
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی