پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر کل اسبق میراث فرهنگی و گردشگر خراسان رضوی:
۱۴۰۳-۰۲-۲۸

آستان قدس رضوی سهم موثری در نشر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی دارد

مدیر کل اسبق میراث فرهنگی و گردشگر خراسان رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی همواره در حوزه فرهنگی پیشگام بوده است، گفت: این مجموعه مقدس سهم موثری در نشر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی دارد.

استاد رجبعلی لباف خانیگی در حاشیه بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه آستان قدس رضوی، در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، ابراز کرد: ایران از پیشنیه طولانی و فرهنگ متعالی برخوردار بوده و ستارگان فرهنگی این پیشنیه همچون فردوسی، سعدی، حافظ و مولانا و سایر بزرگان و اندیشمندان بر آسمان فرهنگی جهان می‌درخشند.
وی ادامه داد: در این سرزمین اهورایی آثار و سازه‌های معماری و اشیاء منقولی باقی مانده که در موزه‌های مختلف موجود است که همه حکایتگر عظمت و شکوه ایران در گذشته‌های دور و نزدیک است.
به گفته مدیر کل اسبق میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی آنچه که می‌تواند به این شکوه و عظمت انعکاس دهد و به نسل‌های امروز منتقل کند، کتاب است، از همین رو برگزاری نمایشگاه کتاب یک اقدام بسیار پسندیده‌ای است که می‌تواند ایران را در گذشته و حال معرفی کند و این پیام را به آیندگان برساند که آنان نیز با استفاده از چراغ منور گذشته آینده را روشن کنند.
وی تصریح کرد: تنوع موضوع آثار، تازگی کتاب‌ها و محتوای مفید آثار  آستان قدس رضوی بویژه بنیاد پژوهش‌های اسلامی نشان‌دهنده سعی بلیغ مسئولین فرهنگی آستان قدس است که توانسته‌اند این دین خود را نسبت به ایران اسلامی ادا کنند و پیام‌های فرهنگی، علمی و تمدنی ایرانیان و دیگر پژوهشگرانی که در حیطه فرهنگ اسلامی قدم برداشته‌اند به خوبی معرفی کنند.
 استاد رجبعلی لباف خانیگی، خاطر نشان کرد: زحمات و تلاش های همه دست اندرکاران حوزه های فرهنگی قابل تقدیر است و برای همه آنان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

هر رأی، خط بطلانی بر نقشه‏‌های شوم و امیدهای واهی دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی هر رأی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب تبدیل‌ امید‌های واهی بدخواهان به یأس دانست.

تلویزیون اینترنتی