پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۰۷

هدف‌گذاری شرکت یاراطب ثامن برای تحقق وصول مطالبات در سال جاری

یاراطب ثامن، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و فعال در حوزه تأمین و پخش سراسری دارو و تجهیزات پزشکی در کشور است که امسال برنامه‌های هدفمندی را برای وصول مطالبات و توسعه خدمات خود در مناطق محروم در دستور کار قرار داده است.

به گزارش آستان‌نیوز، شرکت پخش یاراطب ثامن با سابقه بیش از 12 سال فعالیت و برخورداری از ۱۹ شعبه در استان‌های مختلف ایران، با همکاری با شرکت‌های مختلف فعال در حوزه تولید و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی، بخش گسترده‌ای از این اقلام مهم و مورد نیاز بیماران را در سطح کشور توزیع می‌کند. در ادامه، خلاصه‌ای از گفت‌وگوی ما را با مهندس عبدالله کرمانشاهی مدیرعامل این شرکت در خصوص اهداف و برنامه‌های امسالِ یاراطب ثامن  را، می‌خوانید.
 

اهمیت وصول مطالبات
مدیرعامل شرکت یاراطب ثامن با تاکید بر تعیین رویکرد این مجموعه با توجه به اهداف بالادستی در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم امسال شرکت، وصول مطالبات است. 
کرمانشاهی افزود: در واقع، یکی از مشکلات سال گذشته ما به عنوان یک شرکت پخش دارو و تجهیزات پزشکی، بحث وصول مطالبات بود. بی‌تردید، فروش محصولات بدون وصول مطالبات، شرکت‌ها را به ورشکستگی سوق می‌دهد. 
وی ادامه داد: به عبارتی، هر چه بدهی شرکت به تأمین‌کنندگان محصولات آن بیشتر شود، توان شرکت محدودتر می‌شود در حالی که باید پاسخگوی شرکت‌های تأمین‌کننده دارو و تجهیزات پزشکی خود نیز باشدو اگر ورودی درآمدی شرکت ضعیف باشد، امکان تأمین هزینه‌های آن مجموعه و اجرای طرح‌ها و ایده‌های جدید هم ، وجود ندارد. 
مدیرعامل شرکت یاراطب ثامن با اشاره به سیاست‌های در دستور کار در این حوزه ، تصریح کرد: به این منظور، امسال میزان فروش خود، چه در حوزه بیمارستانی و چه داروخانه‌ای را در بخش‌های خصوصی و دولتی، کاهش داده و بر تحقق وصول مطالبات متمرکز شده‌ایم.
کرمانشاهی افزود: همچنین محدودیت‌هایی در فروش محصولات توسط شعبه‌های شرکت در کشور لحاظ کرده‌ایم،  در حقیقت، مجبور شدیم به مراکزی که بدهی قبلی خود را پرداخت نکردند، دیگر فروشی نداشته باشیم و در عین حال، ارتباط خود را با مراکزی که سال گذشته همکاری خوبی با ما داشتند، ادامه دادیم. 
وی با بیان این که بیشتر وصول مطالبات شرکت مربوط به مراکز دولتی است، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و همکاری سه‌جانبه میان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بانک‌ها و شعبه‌های شرکت در استان‌های مختلف، موفق به وصول بخشی از مطالبات خود در سه ماهه نخست امسال شدیم که بیشتر آن‌ها در یک ماه اخیر تحقق یافته است.
 

لزوم شناسایی محصولات پرفروش 
مدیرعامل شرکت یاراطب ثامن با بیان این‌که ماهیت یک شرکت بازرگانی، برپایه خرید و فروش است، اظهار کرد: حدود 70 درصد بودجه امسال مجموعه فقط مربوط به پخش محصولات شرکت‌های داروسازی ثامن و سامان داروی هشتم وابسته به آستان قدس رضوی است. 30 درصدبقیه نیز مربوط به قراردادهای منعقد شده با سایر شرکت‌های تأمین‌کننده است.
وی ادامه داد: در این میان، صد درصد توزیع محصول شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم و 30 درصد توزیع محصولات شرکت داروسازی ثامن، از طریق مجموعه یاراطب ثامن در کشور انجام می‌شود.  
کرمانشاهی با تأکید بر اینکه مجموعه یاراطب ثامن نباید به یک یا دو تأمین‌کننده اصلی خود وابسته باشد، گفت: در حال حاضر در مجموع با حدود 50 تأمین‌کننده محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی اعم از تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان محصولات همکاری داریم، اما درصدد کاهش تعداد آن‌ها به کمتر از 20 تأمین‌کننده هستیم.
وی تصریح کرد: البته این امر به معنای کاهش عدد ریالی تبادلات مالی شرکت نیست بلکه در صدد هستیم با برخی از شرکت‌ها که کالای خوبی ندارند و همکاری آن‌ها به سود شرکت نیست، قطع همکاری کنیم.
مدیرعامل شرکت یاراطب ثامن افزود: وقتی تعداد تأمین‌کنندگان شرکت محدود می‌شود، از یک طرف، توان فروش محصولات آن‌ها بیشتر شده و از طرف دیگر، امکان بازپرداخت فروش محصولات این شرکت‌ها افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به لزوم شناسایی محصولات دارویی پرفروش در جامعه گفت: سعی مجموعه بر افزایش انعقاد قرارداد با شرکت‌های تأمین‌کننده‌ای است که محصولات آن‌ها حداکثر دو ماه در انبارهای شرکت باقی می‌ماند و در کوتاهترین زمان ممکن به فروش می‌رسد.
 

توسعه خدمات در مناطق محروم کشور
کرمانشاهی در خصوص توسعه خدمات شرکت یاراطب ثامن نیز در کشور بیان کرد: در این راستا، راه‌اندازی شعبه جدید شرکت را در استان لرستان در سال جاری کلید زدیم که امیدوارم به زودی، راه اندازی شود. 
وی افزود: این اقدام با رویکرد افزایش تعداد شعبه‌های شرکت در مناطق محروم انجام می‌شود، چراکه یکی از الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داشتن شعبه پخش دارو در پنج منطقه محروم کشور است چنان‌که در حال حاضر، یاراطب ثامن در استان‌های چهار محال بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، شعبه دارد. 
مدیرعامل شرکت یاراطب ثامن در ادامه،  با تأکید بر تأمین نیروی انسانی متخصص برای شرکت اظهار کرد: توجه ویژه‌ای به توان اجرایی کارشناسان باتجربه خود داریم و همواره در تلاش هستیم مدیران بخش‌های مختلف، از نیروهای داخلی مجموعه انتخاب شوند. 
کرمانشاهی با اشاره به برگزاری جلسات با مدیران شعبه‌های شرکت و ابلاغ سیاست‌های جدید به آن‌ها، گفت: با توجه به این‌که خرید و فروش هوشمندانه محصولات، موضوع مهمی در حوزه پخش دارو به حساب می‌آید، تغییراتی در تیم فروش شرکت در سال جاری انجام شده است.
وی درباره سامانه «تیتک» نیز خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارو(تیتک) در کشور، امکان تخلف در این حوزه تقریباً نزدیک به صفر رسیده است.
کرمانشاهی افزود: در این میان، هر ساله رتبه شرکت‌ها براساس ثبت آمار خرید و فروش آن‌ها در این سامانه مشخص می‌شود چنان‌که مجموعه یاراطب ثامن در بین بیش از 50 شرکت پخش دارو، از نظر فروش در رتبه بیست و یکم قرار دارد. 
 

چشم‌انداز آینده
مدیرعامل شرکت یاراطب ثامن از توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه حمل‌ونقل به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌روی شرکت نام برد و گفت: در این راستا در تلاش هستیم امسال، هر ماه، یک خودرو نیسان به ناوگان حمل‌ونقل شرکت در کشور افزوده شود.
وی با اشاره به افزایش روزافزون هزینه‌ اجاره انبارهای کالا در کشور افزود: همچنین درصدد تأمین زمین؛ چه دریافت از طرف بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و چه خریداری زمین دولتی در شهرک‌های صنعتی کشور، برای ساخت انبار و دفاتر مورد نیاز هستیم. 
کرمانشاهی ، از جانمایی و چیدمان درست کالاها در انبار برای افزایش ظرفیت آن‌ها، به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری این شرکت نام برد. 
وی در پایان  خاطرنشان کرد: چشم‌انداز آینده شرکت یاراطب ثامن را روشن می‌بینم، از این رو، با استفاده از توان و تجربه نیروها در مسیر پیشرفت و رشد شرکت حرکت کرده و امیدوارم شاهد اتفاقات مثبت در سال جاری باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی