پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۳ تحقق یافت؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۸

 بهره‌مندی ۷۵۵ هزار نفر از خدمات کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در کشور

 معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از بهره‌مندی ۷۵۵ هزار و ۸۳۸ نفر از خدمات کتابخانه‌های این آستان مقدس، در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳، در کشور خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، حسین خسروی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۳۶۳ هزار و ۱۳۸ نفر از خدمات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و ۳۹۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات کتابخانه‌های وابسته این آستان مقدس در مشهد و شهرستان‌ها استفاده کردند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت در مجموع، ۳۶۸ هزار و ۱۶۱ جلد کتاب توسط اعضای کتابخانه‌های این آستان مقدس به امانت گرفته شد و ۶۳۵ هزار و ۲۰۶ جلد کتاب نیز توسط مراجعان در این کتابخانه‌ها موردمطالعه قرار گرفت.
خسروی با اشاره به اینکه بیش از ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در دسترس اهل علم و پژوهش قرار دارد، گفت: این کتابخانه‌ها افزون بر ۷۱۰ هزار عضو نیز در سطح کشور دارد.
 در ادامه، معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: در مجموع، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نسخه منبع مطالعاتی اعم از کتاب، نشریه، پایان‌نامه و منابع سمعی‌بصری نیز توسط افراد حقیقی و حقوقی در سه‌ماهه نخست سال جاری به این سازمان اهدا شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت، افزون بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب، توسط اداره خدمات کتابداری آستان قدس رضوی، خریداری شده است.
خسروی با اشاره به اجرای برنامه‌های گوناگون توسط بخش ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی این سازمان در طول سال گفت: برگزاری ۷۶۲ برنامه زنگ کتاب، ۱۱۹۶ برنامه کتاب‌درمانی، ۱۷ نشست ادبی شمس و خوانش متون کهن، ۲۱ نشست تخصصی، ۴۶ نمایشگاه مناسبتی و ۱۸۳ مسابقه کتاب‌خوانی و نقاشی، از جمله اقدامات این بخش در سه‌ماهه ابتدای سال جاری است.
وی تصریح کرد: کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها نیز علاوه بر ارائه خدمات مطالعاتی به مراجعان خود، برنامه‌های متنوعی همچون مسابقه فرهنگی، نمایشگاه کتاب، کارگاه آموزشی، جلسات زنگ کتاب و خوانش کتاب و...، در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، در این مدت، برگزار کردند.
گفتنی است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با دارابودن ۶۰ کتابخانه در کشور و همچنین فراهم‌آوری فضا، امکانات و منابع مناسب و استاندارد، توانسته بستر مناسبی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و به‌تبع آن افزایش علم و فرهنگ در جامعه ایجاد کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی