به گزارش آستان نیوز، احمد میرزاده، مدیر مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی، در حاشیه برپایی پنجمین نشست سالانه دبیران کانونهای تخصصی مشاوره و مددکاری در مشهد، در گفتوگو با آستان نیوز، اظهار کرد: بر اساس ساختار مجموعه خادمیاران رضوی در سراسر کشور، یکی از ۲۰ کانون تخصصی ما، کانون مشاوره و مددکاری است که بر اساس نیازسنجی در حوزه نظام مسائل اجتماعی، شکلگرفته است.
میرزاده، افزود: این ساختار بهعنوان مجموعهای از ارکان شبکه خادمیاری، شامل متخصصین در زمینه مشاوره روانشناسی و مددکاری است که بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از یاوران و خادمین رضوی در این شبکه در سراسر کشور، عضو هستند.
وی با بیان این مطلب که کانونهای خادمیاری در کشور، مکمل یکدیگر هستند، تأکید کرد: ما به واسطه تعامل و ارتباطی که بین کانونهای خدمت رضوی وجود دارد، از ظرفیت آنها برای رفع نیازهای یکدیگر استفاده میکنیم و در صورت نیاز به مشاوره و مددکاری در کانونهای محلی، افراد به این مراکز، ارجاع داده میشوند.
میرزاده، عنوان کرد: مجموع کانونهای خادمیاری در کشور به عدد ۷۲۰۰ میرسد که از این میان، ۲۶۶ مورد آن مربوط به کانون خادمیاری مشاوره و مددکاری است.
وی، افزود: برای انگیزهبخشی و رقابت مثبت میان کانونها، نظام رتبهبندی را ایجاد کردیم که بهتازگی آغاز شده تا کانونهای فعال شناسایی و مواردی که نیاز به حمایت یا هدایت دارند، مورد بررسی و آموزش قرار گیرند.
این رتبهبندی به ما کمک میکند تا وضعیت کانونها را مشخص کنیم و در جهت اصلاح، آموزش و توانمندسازی آنها، اقدام کنیم.
میرزاده، تأکید کرد: این نظام رتبهبندی به ما این امکان را میدهد که جایگاه مشاوران را در تمام کشور مشخص کنیم و در آینده نزدیک خروجی آن را ارائه دهیم.
هدف ما این است که با استفاده از این اطلاعات، سطح خدمات کانونها را افزایش دهیم و در صورت نیاز، برنامههای آموزشی و توجیهی برای کانونهایی که رتبه لازم را ندارند، طراحی کنیم.
در نهایت، باوجوداینکه هدف اصلی ما در این فرایند، ارتقا و بهبود مستمر خدمات است؛ اما اگر کانونی هیچ کارکردی نداشته باشد، ممکن است مجبور به حذف آن شویم.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز