به گزارش آستان نیوز، مدیرعامل سازمان موقوفات یزد و کرمان، با اشاره به جزئیات این اقدام گفت: این برنامه در راستای تحقق نیت مرحوم حاج احمد افشاریان و از محل درآمد ۵۰ قصب باغ پسته واقع در منطقه گلبهار، شرق علیآباد نوق رفسنجان، و بر اساس مفاد وقفنامه اجرا شد.
مهندس حسن زاده بیان کرد: حفظ و نگهداری بهینه از رقباتی همچون باغات پسته، صرفاً یک فعالیت اقتصادی نیست، بلکه مقدمهای واجب برای زنده نگه داشتن نام و نیت واقف در گذر زمان است. از همین رو، تلاش شده تا با مدیریت علمی این باغات، برکت موقوفه به بیشترین سطح ممکن برسد تا نه تنها در حوزه اطعام، بلکه در ترویج شعائر حسینی و حمایت از برنامههای مذهبی منطقه نوق، نقش موثرتری ایفا کنیم.
مدیرعامل سازمان موقوفات یزد و کرمان خاطرنشان کرد: اجرای امینانه نیات واقفان، از مهمترین رویکردهای این سازمان است و تلاش میشود همه مفاد وقفنامهها با دقت و در زمان مقرر عملیاتی شود.
در این مراسم همچنین نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و عزاداران حسینی پس از صرف ناهار، در آیین سوگواری و سینهزنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شرکت کردند.
تلویزیون اینترنتی آستان نیوز