پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با هفته پژوهش صورت می گیرد
۱۴۰۱-۰۹-۱۴

آغاز فعالیت باشگاه پژوهشگران نوجوان رضوی

در آستانه فرا رسیدن هفته «پژوهش و فناوری» بسته‌ای از طرح و برنامه‌های پژوهشی به همت پژوهش‌سرای امام رضا(ع) و با مشارکت مدارس امام رضا(ع) در دست اجرا است. 

محمد سهرابی مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع) در گفت‌وگو با آستان نیوز با بیان اینکه پس از دو سال کرونا، یکبار دیگر نمایشگاه هفته «پژوهش و فناوری» به عنوان یکی از رویدادهای مهم این هفته با حضور فعالان عرصه‌های تحقیق و پژوهشگری دایر شده است، اظهار کرد: بنیاد فرهنگی رضوی نیز در قالب یک غرفه اختصاصی در مدت سه روز به ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی خود، معرفی کتاب‌ها و طرح‌های پژوهشی منتشر شده، برگزاری نشست‌های تخصصی در کنار سایر نهادها می‌پردازد.   

باشگاهی برای پژوهش
سهرابی از برگزاری اولین نشست «باشگاه پژوهشگران نوجوان رضوی» در هفته پژوهش خبر داد و گفت: این باشگاه ویژه دانش آموزان افتخارآفرین در دو سال گذشته، اعضای پژوهش‌یاران منتخب و سفیران پژوهش پژوهش‌سرای امام رضا(ع) و نیز رابطان پژوهشی و معلمان علاقه‌مند مدارس امام رضا(ع) در موضوعاتی نظیر برگزاری نشست مستمر فصلی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اعضا، دریافت ایده‌های فصلی و تقدیر از سه ایده برتر هر دوره و... تشکیل شده است. 

پول‌سازی از مسیر کارآفرینی
وی رویداد کارآفرینی با عنوان «چهارراه پول‌سازی» را از دیگر رویدادهای پژوهشی این هفته عنوان و ابراز کرد: قرار است این رویداد در قالب بوم کسب و کار ارائه شود. در این برنامه آموزشی، فرایند خلق ایده تا ارزش در سمیناری 4 ساعته در محل پژوهش‌سرای امام رضا(ع) به دانش آموزان منتخب متوسطه دوره دوم امام رضا(ع) آموزش داده می‌شود. 

طرحی برای توجه به مخاطبان
وی با اشاره به افتتاح و آغاز به کار باشگاه مخاطبان پژوهش‌سرا در این هفته ادامه داد: این باشگاه با چهار دسته عضو از سطح عادی، فعال تا پژوهش‌یار و سفیر پژوهش در موضوعات متنوعی از جمله شرکت در کارگاه، شرکت در مسابقات، مشارکت در طرح‌های دانش آموزی، تشکیل تیم پژوهشی، کسب رتبه در مسابقات پژوهش‌سرا و... تعریف شده است. 

تجلیل کتابخوانان 
همچنین در قالب ویژه برنامه‌ «سفیران دانش» در این هفته، از منتخبین عرصه مطالعه و فعالان در کتابخانه‌های مدارس امام رضا(ع) در جمع دانش آموزان هر واحد آموزشی تقدیر می‌شود. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از واحدهای دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) 8 نفر منتخب با هدایای فرهنگی تجلیل خواهد شد. 

تربیت اقتصادی از پایه
وی از آغاز مسابقه علمی‌ـ‌آموزشی «اقتصاددانان کوچک» ویژه دانش آموزان دوره‌های پایه مدارس امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این مسابقه به منظور انتقال مفاهیم مقدماتی علم اقتصاد به صورت ناخودآگاه به همه دانش آموزان دوره پیش دبستانی، دوره اول و دوم ابتدایی مدارس امام رضا(ع) تدارک دیده شده و آنها می‌توانند تا تاریخ بیستم آذرماه در واحد آموزشی خود ثبت‌نام کنند. 

آغازی برای ایده‌پردازی تا عمل 
تبدیل ایده به محصول در قالب یک فرایند از شناسایی و سپس رشد و پرورش و در نهایت، شکوفایی ادامه پیدا می‌کند.  پایان مرحله نخست جشنواره «ایده تا عمل» نیز در این هفته برنامه‌ریزی شده است. در هر واحد مدارس امام رضا(ع) از ایده‌های برتر مرحله نخست با اهدای لوح، عضویت در باشگاه پوهشگران نوجوان رضوی و نیز تقدیم کتاب تقدیر به عمل می‌آید. 

قدمی در حوزه وقف علم و فناوری
مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع)، تجلیل از «واقفان پژوهش» را از جمله رویدادهای این هفته پژوهش‌سرای امام رضا(ع) برشمرد و در ادامه توضیح داد: این طرح به پشتوانه اولیای دانش آموزان کلید می‌خورد تا هفته پژوهش آغازی برای یک حرکت تازه در حوزه وقف علمی باشد. قرار است در قالب این طرح، از ظرفیت علمی و تخصصی اولیا و نیز صاحبنظران به اشکال گوناگون در فرایندهای تعلیم و تربیت بهره‌گیری شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی