پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۲

ترویج فرهنگ ازدواج آسان در دستور کار کانون‌های رضوی اصفهان قرار گرفت

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: هدف ما ترویج فرهنگ ازدواج آسان است و طرح ابتکاری خود را به زودی به دیگر شهرستان‌ها نیز تسری می‌دهیم.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مصطفی حجه فروش اظهار کرد: در حال فراهم کردن شرایط ازدواج آسان هستیم و در این راستا یکی از دغدغه‌ها، تامین مقدمات عقد و تهیه جهیزیه و ایجاد مکانی برای عقد آسان است. بر این اساس در طرح موردنظر ایجاد اتاق عقد، سفره، ملزومات، لباس و.. را بدون وجه در اختیار زوجین قرار می‌دهیم تا از آن استفاده کنند.
وی افزود: در حال تأمین جهیزیه هستیم که مبلغ آن بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بستگی به نوع کالا است و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: خانواده‌های نیازمند و افرادی که تمایل به برگزاری ازدواج آسان دارند در این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: هدف ما ترویج فرهنگ ازدواج آسان است و این طرح را به زودی به دیگر شهرستان‌ها نیز تسری می‌دهیم.
حجه فروش بیان کرد: در جلسه‌ای نیز نکات لازم در خصوص این طرح را به کانون‌های موردنظر ارائه کردیم و طرح افتتاح شد.

 

عروس سرای رئوف؛ ابتکاری برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان

مسئول کانون بانوان و خانواده رضوی اصفهان نیز از ایجاد عروس سرای رئوف را ابتکاری برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان خبر داد.
حوریه رجالی اظهار کرد: کانون بانوان و خانواده رضوی در راستای سبک زندگی رضوی، اقدام به اجرای طرحی برای ازدواج آسان کرده است که این طرح به صورت میدانی و عملیاتی اجرا می‌شود.
وی افزود: یکی از ابتکارات در این خصوص که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود ایجاد عروس سرای رئوف است. در این طرح خدماتی که در این مجتمع به مخاطبان داده می‌شود متفاوت از سایر خدماتی است که در این راستا ارائه می‌شود.
مسئول کانون بانوان و خانواده رضوی اصفهان گفت: در این عروس سرا، ملزومات عقد به صورت خادم‌یاری به مخاطبان ارائه می‌شود. یعنی برای تهیه یا کرایه لباس عروس مبلغی را پرداخت نمی‌کنند و فقط هزینه خشکشویی لباس پس از هر استفاده دریافت می‌شود.
وی افزود: از هر زوجی که تحت حمایت این عروس سرا قرار می‌گیرد به خاطر برکت و نورانیتی که امام رضا(ع) به زندگی زوج جوان بتاباند، خنچه‌های اهدایی کانون بانوان و خانواده همراه با بسته فرهنگی به صورت هدیه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
رجالی بیان کرد: زوج‌ها در کانون ما سه سال تحت حمایت مشاوره‌ای قرار می‌گیرند و پشتیبانی می‌شوند و به قولی بیمه بحران‌های پنج سال اول ازدواج می‌شوند.
وی افزود: ابتکاری که در این طرح دیده شده محفل سرای ماست. عروس سرای رئوف شامل سه بخش است که یکی از بخش‌ها محفل سرا است. در این محفل علاوه بر حمایت عروس و داماد، خانواده طرفین، نیز برای حضور در مراسم عقد از نظر لباس و ... حمایت می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی