پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۳

تهیه کتاب دیجیتال از مهمترین اقدامات دبیرخانه و کانون‌های اصفهان شد

تهیه کتاب دیجیتال از برنامه عملکرد یک‌ساله دبیرخانه استان شامل فعالیت‌ها و اقدامات شاخص کانون‌های تخصصی و عمومی در استان اصفهان است.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، معاون خادم‌یاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه با کانون‌های تخصصی بعد از مدتی وقفه، گفت: در این جلسه نخستین مطلب مطرح شده پایش عملکرد خادمیاران بود چرا که بیش از دو ماه است که در سامانه ثبت عملکرد اختلال به وجود آمده و مسئولان در کانون‌های تخصصی باید پایشی بر عملکرد خادم‌یاران هر عرصه داشته باشند و خادم‌یاران غیرفعال شناسایی شوند.
سید محمدحسین امامی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر نیاز است تغییر عرصه‌ای برای  فعالیت خادم‌یار تعریف شود، مسئول کانون  موظف به اطلاع‌رسانی است تا اقدامات لازم صورت بگیرد، افزود: با توجه‌ به امکان دسترسی به سامانه که در دبیرخانه ایجاد شده از مسئولان عرصه‌های تخصصی  خواسته شد تا طبق جدول برنامه زمان‌بندی در دبیرخانه حضور پیدا کنند و نسبت به تأیید و ارزشیابی مصادیق خادم‌یار اقدام کنند و اطلاعات را به‌روز کنند.
امامی ابراز امیدواری کرد تا پایان آذرماه با بازشدن سامانه، بتوان ارزشیابی خادم‌یاران را تکمیل کرد این در حالی است که باید توجه داشت در آن زمان سامانه با حجم زیادی از گزارش خادم‌یاران مواجه می‌شود لازم است مسئولان کانون‌ها با مراجعه به دبیرخانه برای ارزشیابی‌های اقدام کنند، تا حجم کار سبک‌تر شود.

 
کانون‌ها به آموزش تخصصی ورود کنند
معاون خادم‌یاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی اصفهان خطاب به مسئولان عرصه‌های تخصصی تأکید بر آموزش تخصصی خادم‌یاران کرد و گفت: این موضوع بارها مطرح شده است و از مسئولان عرصه تخصصی برای چندمین بار خواسته شد تا نسبت به آموزش خادم‌یاران هر عرصه و برای کیفی‌سازی و ارائه هر چه‌بهتر خدمات اقدام کنند.  
او در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه‌ به ظرفیت‌سازی در معاونت خادم‌یاری، در شورای آموزش بسترسازی مناسبی آماده شده است. همچنین می‌توان از ظرفیت بسیج اساتید استان و شورای آموزش دراین‌خصوص استفاده کرد.

 
فراهم‌سازی زمینه هم‌افزایی در کانون‌های تخصصی
لزوم همکاری و هم‌افزایی بین عرصه‌های تخصصی موضوع دیگری بود که امامی در ادامه به آن اشاره داشت و افزود: عرصه‌های تخصصی با تعامل می‌توانند در انجام مأموریت و خدمت‌رسانی به جامعه هدفشان مؤثرتر واقع شوند. به طور مثال در عرصه اشتغال یک کانون تخصصی داریم، اما می‌بینیم که عرصه فرهنگی و هنری در این بحث هم وارد شده و زمینه‌های اشتغال را فراهم کرده و یا کانون بانوان و خانواده در پویش‌هایی که ابلاغ می‌شود، در این زمینه فعالیت‌هایی دارند. ما از کانون‌های تخصصی خواستیم  تا در حوزه‌های مشترک، جلسات بین‌بخشی برای افزایش هم‌افزایی داشته باشند و با استفاده از ظرفیت‌های  یکدیگر کارها را باقوت، کیفیت و پویایی بیشتری پیش ببرند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش‌وپرورش و ورود به عرصه تعلیم‌ و تربیت گفت: طبق این تفاهم‌نامه  در هر ناحیه یک مدرسه تحویل مجمع دبیرخانه شده است. عرصه فعالیت ما در این مدارس، در حوزه تعلیم‌وتربیت و آموزش تحصیلی است. البته در حوزه‌های دیگری مثل مشاوره و مددکاری، فرهنگی و هنری، ورزشی و بانوان و خانواده هم ورود خواهیم داشت.
بنا به گفته امامی از عرصه‌های تخصصی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند خواسته شده تا در هر ناحیه یک نفر را به‌عنوان رابط عرصه به آموزش‌وپرورش معرفی کنند تا تسهیلگری بهتری برای انجام خدمات صورت بگیرد.
امامی اما در ادامه توجه به رسانه و عرصه تخصصی آن را مهم دانست و افزود: همه فعالیت‌های مختلفی که در عرصه‌‌های عمومی و تخصصی انجام می‌شود، اگر پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، هم از جنبه اطلاع‌رسانی و هم از لحاظ الگوگیری، برای سایر بخش‌ها مؤثر است؛ بنابراین از ستوده مسئول کانون رسانه و فضای مجازی خواستیم تا با ظرفیت خیلی بیشتری نسبت به انعکاس رویدادها و اخبار سایر کانون‌ها اقدام کند.
معاون خادم‌یاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی اصفهان تهیه گزارش ماهانه از اقدامات انجام‌گرفته در کانون‌های تخصصی و ارائه برنامه‌های آینده آن کانون را، یکی از مأموریت‌های کانون تخصصی رسانه و فضای مجازی عنوان کرد که هر ماه یک کانون تخصصی به این صورت معرفی شود.  
وی از شروع ارزشیابی عملکرد عرصه‌های تخصصی و عمومی خبر داد و اضافه کرد: با توجه‌ به تغییر در معاونت کانون‌ها و انتصاب آقای منتظری، اولین اقدام ایشان ارزشیابی عملکرد کانون‌های تخصصی است.
تهیه  کتابی دیجیتال از برنامه عملکرد یک‌ ساله دبیرخانه استان فعالیت‌ها و اقدامات شاخص کانون‌های تخصصی و عمومی و ارسال آن به مشهد مقدس خبر دیگری بود که امامی به آن اشاره داشت و گفت: کانون‌ها اقدامات و فعالیت شاخص خود را تا ظرف چند روز آینده به دبیرخانه ارسال کنند تا در این کتاب درج شود. این کتاب در کتاب سالی که مشهد تهیه می‌کند، گنجانده می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی