پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد حوزه و دانشگاه در اجتماع بانوان فاطمی بیرجند:
۱۴۰۱-۱۰-۰۴

شهدا جامعه را از خواب غفلت بیدار می کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا همه ما را از خواب غفلت بیدار می کنند و نسل جوانی را که جنگ را ندیدند به متن جنگ و دوران دفاع مقدس می برند.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسن غفاری‌فر عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در اجتماع بزرگ بانوان فاطمی که با حضور دانش آموزان و خادمیاران رضوی همراه با تجدید میثاق با پیکر مطهر شهید گمنام در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، با اشاره به نسلی که نه تنها جنگ نرفته بود و ندیده بود و سال ها بعد به دنیا آمدند، افزود: شهدا با حضورشان در صحنه دهه هفتاد، هشتاد و نودی ها را به دوران دفاع مقدس بردند.

مقاومت شهید دهه هشتادی ایران
وی ادامه داد: شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی یکی از همین دهه هشتادی هاست که با مقاومت خود یاد و خاطره رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس را زنده کرد.

حجت الاسلام غفاری‌فر با بیان اینکه شهید مدافع امنیت روح الله عجمیان نیز یک دهه هفتادی بود که در جنگ و دوران دفاع مقدس به دنیا نیامده بود اما در ذیل فرهنگ شهادت همگان دیدند چه مقاومتی از خود نشان داد، گفت: شهدای گمنام برای ما هویت آوردند. شهدا همه ما را از خواب غفلت بیدار می کنند و نسل جوانی را که جنگ را ندیدند به متن جنگ و دوران دفاع مقدس می برند.

شرط ظهور، ابتلا به فتنه های آخرالزمانی است
حجت الاسلام غفاری‌فر در ادامه با اشاره به واقعه حره افزود: در واقعه خونین حرّه که سه سال پس از عاشورا توسط شامیان در مدینه اتفاق افتاد و حدود ۷۰۰ حافظ و حامل قرآن و ۷۰ صحابی کشته شدند، اینان حرف سیّدالشهدا(ع) را قبول نکردند و حاضر به پرداخت هزینه همراه آن حضرت نشدند، و بجایش هزینه سنگین جان، مال و ناموس را متحمل شدند.
گفتنی است در حاشیه این مراسم که به همت کانون بانوان و خدمت رضوی خراسان جنوبی، هیات رزمندگان اسلام و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد میز عرضه محصولات فرهنگی و میز کتاب برپا بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی