پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خبرهای کوتاه از همدان
۱۴۰۱-۱۰-۲۴

خدمت از نوع رضوی

خادمیاران شهرستان های استان همدان دست به ارائه خدمات زدند.

به گزارش آستان نیوز از همدان خادمان خدوم امام هشتم، با تاسی از اهل بیت(ع) خدماتی انجام دادند که برخی از آن ها را مرور می کنیم.

برگزاری سومین سالگرد سرداردل ها در شهرستان کبودرآهنگ بخش شیرین سو
خادمیاران رضوی با مشارکت در کار گروهی در مسجد جامع شیرین سو از توابع شهرستان کبودرآهنگ مراسم باشکوهی جهت سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند.
برنامه های این مراسم شامل تلاوت آیات پرنوری از کلام الله مجید، سخنرانی آقای باقری، مداحی و گرامیداشت شهید سپهبد سردار سلیمانی و همخوانی گروه سرود دختران فاطمی بود.

برگزاری مراسم وفات حضرت ام البنین(س) تکریم مادران وهمسران شهدا در کبودرآهنگ 
خادمیاران رضوی کانون بانوان و خانواده کبودرآهنگ در آستانه وفات ام البنین(س) در چهارشنبه ای امام رضایی به سوگ نشستند و از شهدای عزیز انقلاب اسلامی و شهدای عزیز امنیت یادی کردند و از مادران شهدا نیز تشکر کردند.
در این چهارشنبه های امام رضایی ترجمه و شرح خطبه متقین در نهج البلاغه توسط خادمیار رضوی محبی فرزاد انجام شد که در هفته های آتی ادامه دارد.
پخش صلوات خاصه امام خوبی ها، سخنرانی(ترجمه و شرح خطبه متقین) مداحی و سینه زنی در مدح حضرت ام البنین(س) و قرائت حدیث کساء از جمله برنامه های این مراسم پرفیض و معنوی بود.

مشارکت در کار گروهی در کبودرآهنگ
مراسم عزاداری شام وفات حضرت ام البنین(س) توسط خادمیارارن رضوی و هیات جوادالائمه(ع) مسجد جامع شهرستان کبودرآهنگ برگزار شد.
خادمیاران رضوی با همکاری هیات جوادالائمه شهرستان در شب شام وفات ام البنین(س) و تکریم از مادران شهدا مراسم عزاداری در مسجد جامع برگزار کردند.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قران کریم آغازشد، سخنرانی استاد خطیب و توانا حجت الاسلام طاهری و مداحی مهدی خادم آذریان از تبریز از برنامه های این مراسم بود.

روضه خانگی در کبودرآهنگ برگزار شد
برگزاری روضه خانگی در روز وفات ام البنین (س) توسط خادمیاران رضوی شهرستان کبودرآهنگ در بخش شیرین سو انجام شد.
خادمیاران در روز وفات مادر باب الحوائج(ع) مراسم روضه خوانی و عزاداری برگزار کردند.
برنامه های این مراسم شامل عرض سلام خدمت ابا عبدالله الحسین(ع) و قمربنی هاشم(ع)، سخنرانی و مداحی و سینه زنی و قرائت زیارت عاشورا بود.

اجرای برنامه رادیویی یادواره شهدا در همدان
خادمیاران کانون ایثار و شهادت همدان این بار با همکاری صدا و سیما برنامه ای رادیویی ترتیب دادند.
این برنامه رادیویی به مناسبت رحلت حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا تهیه و پخش شد.‌ 
در این برنامه رادیویی با خادم الرضا(ع) همسر شهید حمید غنی زادیان(خانم قرایی) و نوه ارشدش به همراه مادر شهید خانی نور مصاحبه ای رادیویی انجام شد.

روضه خانگی به همدان رسید

خادمیاران کانون ایثار و شهادت همدان به مناسبت رحلت حضرت ام البنین( س) مادرشهید حضرت ابوالفضل(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در روضه خانگی شرکت نمودند.
جمعی از همسران شهدا و خادمیاران کانون ایثار و شهادت در روضه منزل شهید رحمانی با عنوان سفره حضرت ابوالفضل(ع) شرکت نمودند و به روضه خوانی و قرائت دعای توسل پرداختند.

برگزاری مراسم چهارشنبه امام رضایی مصادف با بزرگداشت سردار دل ها
خادمیاران رضوی شهرستان همدان با برگزاری چهارشنبه های امام رضایی که مصادف با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بود با نام و یاد امام رئوف عرض ارادتی به روح پاک سردار دل ها نمودند.
در این مراسم بعد از جزءخوانی قرآن کریم به نیت سردار سلیمانی، تلاوت زیارت امین الله و زیارت عاشورا نیز انجام شد و در پایان از میهمانان رضوی پذیرایی شد.

دیدار با خانواده شهید در ملایر

به مناسبت روز تکریم مادران شهدا و هفته گرامیداشت مقام مادر و تولد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) جمعی از خادمیاران رضوی ملایر ائمه جماعت مساجد و اعضای دهیاری و شورای اسلامی روستای ازناو با خانواده شهید سعید رضایی دیدار کردند.
در این دیدار که در منزل شهید صورت گرفت مادر شهید رضایی به بیان خصوصیات و حالات روحی شهید پرداخت و گفت: سعید دو روز در هفته روزهای دوشنبه و سه شنبه را روزه می‌گرفت، عکس شهدا را همیشه نگهداری می کرد و تاکید داشت که شهادت نصیب هرکسی نمی شود. شهید در وصیت خود قید نمود که هرگز رهبر و ولی فقیه را تنها نگذارید. از دیگر خصوصیات بارز شهید مردم داری، کمک به محرومین، گذشت داشتن و اهل نماز و تقوا بود. پاسخ شهید به اطرافیانش که از او خواسته بودند کمتر به مناطق جنگی سفر کنند این گونه بود که اگر بدانید چه لذتی دارد پاکسازی مناطق کشاورزی و محل زندگی مردم جنگ زده از مین ها و تله های انفجاری هرگز به من این توصیه را نمی کردید.
همرزم شهید رضایی نیز این شهید بزرگوار را این گونه توصیف نمود: آقا سعید همیشه خوراک و آنچه که مردم برای تشکر به او می دادند را بین سربازان و همرزمانش تقسیم می کرد. همیشه می گفت دنبال مال حرام و حرام خوری نروید چون روز قیامت باید تنهایی جوابگو باشید.
شهید سعید رضایی متولد 1359/6/1 در شهرستان ملایر بود که در تاریخ 1385/9/2 در دهلران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اردوی جهادی سلامت و ویزیت رایگان در ملایر
تعداد ۵۰ نفر از بیماران، نیازمندان و اهالی روستای طجر علوی ملایر به همت خادمیاران عرصه سلامت و کانون محله ای مرکزی خدمت رضوی ملایر توسط پزشک جهادگر دکتر آریایی نژاد در پایگاه مقاومت بسیج طاهره این روستا به صورت رایگان مورد معاینه و ویزیت قرار گرفتند.

معرفی کتاب به مناسبت سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر

به مناسبت سالروز شهادت امیرکبیر در دبستان پسرانه راهیان کوثر ملایر و با حضور ۲۰ نفر از دانش آموزان پایه پنجم برنامه کتابخوانی برگزار شد.
در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و شناخت بیشتر بزرگمردان تاریخ ایران اسلامی و آشنایی با امام رضا علیه السلام انجام شد، دو کتاب با عنوان های داستان‌هایی از زندگی امیرکبیر نوشته محمود حکیمی و برای ضامن آهو نوشته غلامرضا حیدری ابهری معرفی شدند. در این برنامه برای شناخت بیشتر درباره شخصیت امیرکبیر پرسش‌های دانش آموزان در مورد این بزرگمرد تاریخ پاسخ داده شد.
این برنامه با استقبال خوب دانش آموزان روبرو گردید و در پایان قرار شد به کسانی که حضور فعال تری داشتند، جوايز ارزنده ای با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی و کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر اهداء شود.

چهارشنبه امام رضایی در ملایر

حضور خادمیاران رضوی در حسینیه سیدالشهدا و تلاوت صلوات خاصه علی ابن موسی الرضا(ع)، زیارت شریف امین الله و ذکر توسل به آن امام و عرض تبریک میلاد حضرت زهرا(س) توسط خادمیاران ملایر انجام شد.
در پایان مراسم تعدادی غذای گرم بین محرومین سطح شهر توزیع شد.

مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و تقدیر از خادمان شهدا در ملایر
همزمان با شب میلاد دردانه پیامبر اکرم(ص) و روز مادر مراسم جشن میلاد آن بانو با حضور خادمیاران رضوی، خادمان شهدا و اقشار مردم در حسینیه سیدالشهدای ملایر برگزار شد.
در این مراسم توسط کانون خدمت رضوی ملایر از خدمات و فعالیت های خادمان شهد تشکر به عمل آمد.
در پایان مراسم حاضران میهمان سفره با برکت اهل بیت(ع) شدند.
برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) توسط خادمیاران رضوی شهرستان کبودرآهنگ

خادمیاران رضوی شهرستان کبودرآهنگ با همکاری و مشارکت هیات پیروان عترت جشن باشکوهی به مدت دو روز برگزار کردند.

این جشن در روز چهارشنبه با پخش صلوات خاصه امام خوبی ها آغاز شد در ادامه با ترجمه و شرح خطبه متقین در نهج البلاغه همراه بود. مسابقه ای با موضوع پیشرفت ها و دستاوردهای ایران بعد از انقلاب اسلامی عنوان شد که در روز بعد پنج شنبه بین شرکت کنندگان  قرعه کشی انجام و هدایایی نیز به برندگان اهدا شد.
با مولودی خوانی و قرائت حدیث کسا و پذیرایی از حضار عزیز این مراسم پایان یافت.

همچنین خادمیاران رضوی در شیرین سو از توابع شهرستان کبودرآهنگ جشن های خانگی به مناسبت ولادت سراسر سعادت ریحانه النبی حضرت زهرا(س) برگزار کردند.
مولودی خونی و قرائت حدیث کسا و پذیرایی از جمله برنامه های این جشن بود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

افطار تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم امام رضا(ع)
تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش‎های آنان در حفظ…

تلویزیون اینترنتی