پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 
۱۴۰۱-۱۱-۲۱

انقلاب اسلامی فریاد رسای اسلام برای نجات بشریت است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: انقلاب اسلامی ایران فریاد رسای اسلام برای نجات بشریت از سلطه استکبار جهانی است. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ویژه برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی که همزمان با شب بیست و دوم بهمن و در طلیعه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ما که در سال پنجاه و هفت به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و علی‌رغم خواست دشمنان و با همه مشکلاتی که در طول این سال‌ها در مسیر پیشرفت آن قرار گرفت، همچنان با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد. 
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام در این سال‌ها تلاش‌های زیادی برای متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی و انقلابیون انجام دادند ولی از آنجا که وعده الهی مبنی بر نصرت جبهه حق است، هر بار که دشمن در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی خیز برداشت، مردم ولایتمدار ایران اسلامی در برابر آنها ایستادند و امدادهای غیبی نیز به کمک آنها آمد. 
 سخنران این مراسم افزود: پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی به سه مرحله تقسیم می‌شود، مرحله نخست مبارزه مردم به رهبری امام خمینی(ره) با حکومت طاغوت بود. در این مرحله تمام اقشار جامعه در کنار امام راحل(ره) قرار گرفتند و به ندای آن پیر فرزانه لبیک گفتند و در نهایت به پیروزی رسیدند. 
وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم مرحله تثبیت انقلاب و سازماندهی نهادها و دستگاه‌های مورد نیاز برای اداره نظام بود. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ارتش و بسیاری از نهادهای دیگر متلاشی شده بود و مسئولان در این مرحله با تشکیل نهادهای مختلف اقدام به سامان دادن این اوضاع آشفته کشور کردند. 
آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: از همان روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تلاش دشمنان برای ضربه زدن به آن آغاز شد و مرحله سوم انقلاب عبارت بود از مقاومت در برابر دشمنانی که برای ممانعت از تداوم انقلاب جنگ تحمیلی، جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کردند. 
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما رسالتی جهانی داشت و این انقلاب در واقع فریاد رسای اسلام برای نجات بشریت از زیر سلطه استکبار جهانی بود. دشمنان می‌دانستند که اگر این انقلاب تداوم پیدا کند، به الگویی موفق برای تمام آزادی‌خواهان جهان تبدیل خواهد شد و این خطر بزرگی برای استکبار جهانی بود به همین دلیل مستکبران همه تلاش خود را برای نابودی آن به کار بردند. 
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: انقلاب اسلامی راه خود را ادامه خواهد داد ولی در این راه تهدیدهای اساسی وجود دارد که ممکن است مسیر حرکت انقلابیون را کندتر کند. کمرنگ شدن روحیه امید میان مردم و نفوذ دشمنان بین جوانان و نوجوانان کشور و ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف مردم از جمله این تهدیدهاست.
در ادامه این مراسم رضا توکلی معروف به «عزت شاهی مشهد» از مبارزان و زندانیان سیاسی دوران رژیم پهلوی به خاطره‌گویی پرداخت و سپس جمعی از مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) همچون سعید حدادیان و محمود صفاتی به مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت امین الله و آل یاسین پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی