پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۴

تفاهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس و فنی‌وحرفه‌ای برای تقویت تولید، کارآفرینی و اشتغال‌زایی

با هدف پایش، آموزش و همچنین تقویت فرهنگ تولید، کارآفرینی و اشتغال‌زایی در شهرستان سرخس، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

محمدرضا کلائی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، ضروری است نهادهای تاثیرگذار در موضوع اشتغال و مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با آن، دغدغه‌های خود را به ترویج و تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی معطوف کنند.
او ادامه داد: تربیت نیروی انسانی می‌تواند در به ثمر نشستن طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی شهرستان سرخس نقش موثری داشته باشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و ایجاد پتانسیل‌های جدید برای فراهم کردن فرصت‌های شغلی پایدار را از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
او ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه، تمامی افراد فاقد مهارت و متقاضیان دارای مدرک مهارتی توسط منطقه ویژه اقتصادی سرخس به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس برای کسب و تکمیل مهارت معرفی خواهند شد.
کلائی، توانمندسازی و ارتقاء مهارت نیروی کار مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی را یکی دیگر از دستاوردهای این تفاهم‌نامه دانست و افزود: برنامه‌ریزی شده است تا جامعه هدف سرخس به سمت طرح‌های سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی متقاضی نیروی کار هدایت شوند.
او ادامه داد: در این راستا از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی این شهرستان به منظور هم‌افزایی و توانمندسازی متقاضیان و ایجاد اشتغال پایدار استفاده خواهد شد.


تربیت نیروی انسانی برای شناسایی و رفع موانع تولید
کلائی درباره زمینه‌های همکاری میان منطقه ویژه اقتصادی سرخس و آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: تربیت نیروی کار ماهر برای شناسایی و رفع موانع تولید به ویژه در این منطقه، از جمله این موارد به‌شمار می‌رود.
او ادامه داد: قرار است پس از اعلام مهارت‌های مورد نیاز از سوی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت بخش‌های دولتی، خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ارائه شود.
کلائی، همکاری در برگزاری مسابقات مهارتی(المپیاد و آزاد) در سطوح شهرستان و کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری میان این دو مجموعه دانست و گفت: علاوه‌براین، منطقه در اجرای سایر دوره‌های آموزشی در مرکز شهرستان سرخس همکاری خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی