پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از حضور پزشکان دغدغه‌مند در جبهه محرومیت‌زدایی؛
۱۴۰۱-۱۱-۲۲

زنده شدن امید در دل محرومان/ خدمت‌رسانی پزشکان خادمیار به ۶۰۰ نفر در روستای چاهداشی

گروه جهادی کانون سلامت خدمت رضوی خراسان‌جنوبی با حضور دو روزه در روستای چاهداشی نهبندان به بیش از 600 نفر از مردم محروم این روستا خدمت پزشکی ارائه کردند.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی؛ روستای چاهداشی یکی از روستاهای شهرستان نهبندان در استان است که در قسمت غرب این شهرستان واقع شده و تا مرکز شهرستان(بخش مرکزی) ۳۴ کیلومتر فاصله دارد.
این روستا در فاصله ۵۰ کیلومتری از روستای میغان، فاصله ۵۴ کیلومتری از روستای دهسلم قرار دارد. فاصله روستای چاهداشی تا شهر بیرجند ۲۳۵ کیلومتر است.
روستای چاهداشی به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی و رونق کشاورزی، مهاجرپذیر بوده و جمعیت زیادی از روستاهای اطراف همچون شاهکوه، میغان، دهسلم و قلعه‌زری و غیره به این روستا مهاجرت کرده و در آن سکنی گزیده‌اند.
این روستا از تعداد ۳ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستا بیشتر آن‌ها به کار کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و این منطقه در پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شتر و بخش کشاورزی منابع بسیار خوبی دارد اما کمبود امکانات در این روستا یک عاملی است که جهادگران را به سمت این روستا می کشاند.
گروه جهادی سلامت خدمت رضوی نیز روستای چاهداشی را به‌عنوان مقصد ارائه خدمت انتخاب کرده‌اند و در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن در این روستا حضور پیدا کردند.
محمدعلی ابراهیمی، مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی در این رابطه اظهار کرد: به مناسبت ایام دهه فجر اردوی جهادی سلامت در روستای چاهداشی نهبندان توسط کانون خادمیاران سلامت خراسان‌جنوبی در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه برگزار شد.
وی خاطرنشان‌ کرد: هم حضور پزشکان متخصص در این اردوی جهادی و هم حضور افرادی که نیاز به خدمات پزشکی داشتند چشمگیر بود.
مسئول دبیرخانه خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی با بیان این‌ که این پزشکان تخصص‌هایی از قبیل متخصص داخلی، اورولوژی، اطفال و زنان حضور داشتند، گفت: هم چنین خدماتی از قبیل  دندان‌پزشکی، جراحی‌عمومی و سونوگرافی انجام شد.
ابراهیمی از دریافت بیش از۶۰۰ نفر از خدمات پزشکی رایگان در این اردوی جهادی خبر داد و گفت: با تامین داروی این عزیزان این خدمت کامل می‌شود.
وی گفت: حضور پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام همراه با برگزاری محفل قرآنی سبب شد تا حال و هوای معنوی و امام رضایی در بین مردم این روستا ایجاد شود.
مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی  یادآور شد: ۱۲۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان این روستا توزیع شد.
ابراهیمی خاطرنشان ‌کرد: نهبندان به عنوان یک شهرستان محروم و روستای چاهداشی به عنوان یک روستای پرجمعیت این شهرستان شناخته می‌شود و آستان قدس رضوی در این روستا موسسات کشاورزی داشت از این رو این روستا به عنوان محل خدمت رضوی شناخته شد.
وی از خادمیاران کانون سلامت، بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه انصارالرضا علیه‌السلام، فرماندار نهبندان، بسیج سپاه شهرستان نهبندان، شورای اسلامی و و دهیاری روستای چاهداشی، تشکر کرد.
مسئول کانون خادمیاری سلامت خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی نیز در خصوص این اردوی جهادی گفت: به مناسبت ۴۴ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اردوی جهادی در روستای چاهداشی نهبندان به مدت دو روز برگزار شد.
حسن مجنونی از حضور پرستاران و پزشکان در این اردوی جهادی خبر داد و افزود: ۵۰۰ نفرتوسط پزشکان متخصص اطفال، زنان، داخلی و اورولوژی ویزیت تخصصی شدند و ۱۰۰ نفر از خدمات دندان‌پزشکی اعم از کشیدن دندان و جراحی، ۳۰ سونوگرافی و ۱۵ ختنه بهره‌مند شدند.
وی از حضور ۴۰ نفر در این اردو خبرداد و گفت: از این تعداد هشت دکتر دندانپزشک و متخصص، سه نفر پزشک عمومی، شش نفر پرستار و هشت نفر منشی‌هایی بودند که همکاری با متخصصین داشتند.
مسئول کانون خادمیاری سلامت کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌جنوبی افزود: تعداد زیادی از خادمیاران در بخش‌های هدایت بیماران به بخش‌های مختلف و کارگروه ها نقش دارند.
وی خاطرنشان‌ کرد: در بخش‌های مختلف اعم از داخلی، اطفال، اورلوژی، زنان، دندان‌پزشکی خدمات خوبی ارائه شد که امیدواریم این خدمات در مناطق محروم ادامه داشته باشد.
مسئول کانون خادمیاری سلامت خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی هدف از این گروه جهادی را رفع محرومیت از مناطق محروم دانست و افزود: امیدواریم در این اردوها امید به جامعه منتقل شود و مردم احساس کنند اقدامات جهادی ابتدای انقلاب از بین نرفته است و خادمین انقلاب حاضر هستند در نقاط دوردست به مردم خدمت کنند.
مجنونی بیان‌ کرد: تمام تجهیزات رایگان ارائه شد و کلیه داروهای این نسخه‌ها به صورت رایگان تامین می‌شود و به دست افراد این روستا خواهد رسید.
وی یادآور شد: اینکه مردم احساس کنند اردوی جهادی ابتدی انقلاب از بین نرفته است و گروه‌های مختلف جهادی فعال هستند چراکه این اردوها در روحیه بخشیدن به مردم در مناطق محروم خیلی اثربخش است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی