پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۸

پیوستن دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) به طرح آموزش مرشدی «شهید طوقانی»

در راستای توجه به رویکرد تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، تعدادی از دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) به طرح آموزش مرشدی «شهید طوقانی» پیوستند. 

به گزارش آستان نیوز، طرح شهید طوقانی «اجرای ورزش صبحگاهی مدارس با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای» که از آغاز سال تحصیلی در سطح ملی کلید خورده، طی مراسمی با حضور جمعی از دانش آموزان دوره ابتدایی پسرانه امام رضا(ع) در کنار اجتماع دانش آموزان مشهدی در سالن ورزشی آقا مصطفی خمینی آغاز به کار کرد. 
در قالب این طرح ورزشی که توسط وزارت آموزش و پرورش با هدف ترویج ورزش‌های آئینی و باستانی و انتقال ارزش‌های فرهنگ پهلوانی در مرحله مقدماتی در 5 استان کشور جهت تربیت 2500 مرشد نوجوان به اجرا گذاشته شده، پسران دانش آموز دوره ابتدایی تحت آموزش مرشدخوانی و نواختن ضرب قرار می‌گیرند.  
در این مراسم افتتاحیه نیز آیین ورزش زورخانه‌ای اجرا شد و دانش آموزان نواحی آموزش و پرورش شهر مشهد و نمایندگان دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) از واحد 2 همراه با سرود «ای ایران» به ضرب‌زنی پرداختند.
گفتنی است، شهید پهلوان سعید طوقانی از شش سالگی وارد عرصه ورزش باستانی شد و در سن هفت سالگی توانست در مراسمی با حضور مسئولان اجرایی حضور چشمگیری داشته باشد که بازوبند پهلوانی کشور را با اجرای حرکات منحصر بفرد چرخشی خود بدست آورد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی