پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی صورت گرفت
۱۴۰۱-۱۲-۱۵

برگزاری شب شعر «گل نرگس» در آستانه میلاد امام زمان(عج) 

به همت مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی و در آستانه میلاد منجی عالم بشریت، شب شعر بین الملل با عنوان «گل نرگس » ویژه بانوان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این محفل ادبی با شعرخوانی بانوان شاعر آیینی با محوریت اشعاری با موضوع انتظار و مهدویت به 6 زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، عربی، فارسی و مالایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این محفل ادبی شاعرانی از 10 کشور از جمله پاکستان، الجزایر، هند، اندونزی، بحرین، لبنان، آفریقای جنوبی و سنگاپور حضور یافته و به شعرخوانی پرداختند.

میزبانی از اشعار 62 شاعر 
منال فرج، مسئول برگزاری شب شعر بانوان بین الملل مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در گفت و گو با آستان نیوز در این باره گفت: شب شعر بانوان بین الملل امسال در مناسبت هایی همچون ولادت امام حسن مجتبی(ع)، دهه فاطمیه، عیدغدیر، دهه فجر انقلاب اسلامی، در طول سال برگزار که شب شعر «گل نرگس» آخرین محفلی بود که در سال جاری برپا شد.
وی افزود: سه ماه پیش از برگزاری این محفل شعر، فراخوان بین المللی انتشار داده شد تا شاعران اشعار خود را برای ما ارسال کنند و قریب به 62 اثر از کشورهای مختلف برای ما ارسال و از این تعداد 13 مورد برگزیده شد.
مسئول برگزاری شب شعر بانوان بین الملل مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی ادامه داد: صاحبان اثرهای برگزیده چنانچه امکان حضور در این محفل را داشته باشند شعر خود را می سرایند در غیر این صورت با ارسال کلیپ و پخش آن در محفل از اشعار برگزیده بهره مند خواهیم شد.

حس غیرقابل وصف نزدیکی به امام رضا(ع)
یونی انریادی نیز که یکی از شاعران کشور اندونزی است، در گفتگو با خبرنگار ما از حضور خود برای دومین بار در این محفل شعر و شاعری گفت و اظهار کرد: اولین محفلی که در آن حضور یافتم شب شعر با محوریت امام علی(ع) بود.
وی که حدود 10 سال است به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده، افزود: شعر گفتن برای خاندان پیامبر(ص) حس و حال عجیبی را در آدمی ایجاد می کند که قابل وصف نمی باشد.
این بانوی شاعر خاطرنشان کرد: قبل از اینکه به حرم امام رضا(ع) مشرف شوم در خصوص سیره این امام بزرگ مطالعاتی داشتم و متوجه کرامات و مهربانی ها حضرت شدم. با اولین زیارت حس عجیبی و انس فراوانی نسبت به امام رضا(ع) در من ایجاد شد. 
وی گفت: اولین و بزرگترین خواسته من از امام رضا(ع) این است که تمامی اعضای خانواده ام نیز به مذهب شیعه گرایش پیدا کنند.

تشیع و شاعری برای اهل بیت
جوهر مهدی از کشور الجزایر بانوی دیگری بود که در این محفل حضور داشت. وی چند سالی است که مشغول تحصیل در حوزه علمیه مکتب نرجس(س) است و چندین بار تجربه شرکت در این محافل را دارد.
وی اظهار کرد: چندین سال است که با موضوعات مختلف شعر می سرایم اما هفت سالی که وارد مذهب شیعه شده ام تمامی اشعارم مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی در خصوص تفاوت شاعران آیینی با دیگر شعرا بیان کرد: شاعری که برای اهل بیت(ع) شعر می سراید نسبت به سایر شعرا خود را به ائمه معصوم(ع) نزدیک تر حس می کند و محبتش به این مدت شود.
جوهر مهدی شعر را ابزار مهمی در ترویج و توسعه آموزه های رضوی در کل جهان دانست و گفت: شعر این قدرت را دارد مخاطبین را با هر دین و آیینی مجذوب سیره ائمه اطهار(ع) کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی