پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

پای صحبت کارگران مشغول در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۰۲-۱۱

باشد که لطف و عنایت او کارگر شود...

می گویند هم ظاهر و هم باطن این کارگری فرق دارد، چرا که هم باید بخاطر خدمت در مجموعه منتسب به امام رضا(ع)، خدمتی در خور نام ایشان و رضایت ارادتمندان به امام داشته باشیم، هم باید کاری کنیم که دل آقا از ما راضی باشد تا زندگی مان برکت داشته باشد.

به گزارش آستان نیوز، یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کارگر، فرصتی برای تبیین نقش کارگران به عنوان سازنده‌ترین قشر جامعه و تجلیل از آنان است. به همین مناسبت با چند تن از کارگران نمونه بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.
 

افتخار به خدمت در مجموعه منتسب به امام رضا(ع)
حسن یاشا مختاری نظیف، کارگر نمونه شرکت خمیر مایه رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به دوران خدمت خود در مجموعه آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: از سال 93 در این مجموعه مقدس مشغول به فعالیت هستم و از اینکه به صورت غیر مستقیم به عنوان خادم حضرت رضا(ع) در این مجموعه خدمت می‌کنم خدا را شاکر و سپاسگزارم. 
وی ویژگی کارگری که در مجموعه آستان قدس رضوی مشغول به کار است را در مرحله نخست اخلاق مداری ذکر کرد و گفت: ما کارگران توفیق داریم در مجموعه‌ای که منتسب به حضرت رضا(ع) است مشغول به فعالیت باشیم و از همین رو باید ویژگیهای رفتاری حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم. 
مختاری نظیف تصریح کرد: داشتن روحیه ایثار و فداکاری و توجه به کار تیمی، گره‌گشایی از کار مردم، مهرورزی و محبت و خدمت به مردم از ویژگی هایی یک کارگر نمونه آستان قدس رضوی است. 
وی ادامه داد: فردی که در این مکان مقدس مشغول به کار است باید در خارج از مجموعه حرم نیز از ویژگی های رفتاری پسندیده‌ای برخوردار باشند زیرا همه مردم او را به عنوان خادم حضرت می‌شناسند.
 

امید به برکت نام امام رضا(ع)
حسن ذبیحی، سرپرست فروش محصولات نان رضوی در مشهد نیز یکی دیگر از کارگران آستان قدس رضوی است که در شرکت صنایع غذایی رضوی مشغول به کار است. او با بیان اینکه از سال 77 افتخار فعالیت در این مجموعه را دارم، بیان کرد: سعی ما همواره این بوده است که کار خود را به نحو احسن انجام دهیم چون در مجموعه‌ای فعال هستیم که از قداست و ارزش بالایی برخوردار است از همین رو باید کارها بی عیب و نقص باشد. 
ذبیحی خشنودی خدا و رضایت حضرت رضا(ع) و کارفرما را از اصول مهم کار در این مجموعه ذکر کرد و افزود: اولویت ما کارگران مادیات نیست زیرا همه معتقد هستیم اگر کارها را با هدف خدمت به خدا و خلق خدا انجام دهیم، خداوند متعال و حضرت رضا(ع) رزق و روزی با برکتی به ما عطا می‌کند. 
 

لذت وصف ناشدنی
رضا تاجیک نیز از سال 96 در شرکت فرش آستان قدس رضوی مشغول به کار است، او نیز حس و حال کار کردن در این مکان مقدس را اینگونه توصیف کرد: حس و حال و مشاهده فرش‌هایی که با دست رنج ما بافته می‌شود و زیر پای زائران علی بن موسی الرضا(ع) مفروش می‌شود توصیف نشدنی است. هر روز صبح با شور و اشتیاق خاصی مشغول به کار می‌شویم و با انگیزه مضاعف از اینکه در محلی مشغول به فعالیت هستیم که محل رفت و آمد فرشتگان است، به ادامه کار می پردازیم.

تاجیک تصریح کرد: کارگر امام رضا(ع) باید مراقب رفتار و کردار خود باشد و با همکاران خود همچون یک خانواده رفتار کند. 

صداقت، خوشرویی، خوش اخلاقی 
عباسعلی عبداللهی هم از کارگران آستان قدس رضوی است که از سال 86 در پروژه‌های عمرانی آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت است او هم اکنون در پروژه تعویض سنگ‌های کف صحن حرم مطهر مشغول به فعالیت است. 
وی با بیان اینکه از دوران جوانی از صمیم قلب آرزو داشتم در حرم مطهر رضوی مشغول کار شوم، گفت: در نقاط مختلف شهرکار کردم اما فعالیت در این مکان مقدس حس و حال خوبی به انسان دست می‌دهد که در هیچ جایی تجربه نمی‌شود. عبدالهی کار با صداقت، خوشرویی، خوش اخلاقی، برخورد درست با زائر، ایمان و تقوای الهی را از ویژگیهای یک کارگر امام رضایی دانست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی