پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی،
۱۴۰۲-۰۲-۲۱

کتاب «روایتی تاریخی- تحلیلی از اخلاق‌پژوهی در جهان اسلام» رونمایی شد

با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، از کتاب «روایتی تاریخی- تحلیلی از اخلاق‌پژوهی در جهان اسلام» اثری از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش آستان نیوز، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت و در حاشیه بازدید مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از کتاب «روایتی تاریخی- تحلیلی از اخلاق‌پژوهی در جهان اسلام» رونمایی به عمل آمد.
کتاب اخلاق پژوهی در تمدن اسلامی که نخستین جلد از مجموعه چندجلدی و نخستین گام پژوهشی در احیای میراث مکتوب اخلاقی جهان اسلام است، حاصل یک دهه مطالعات اخلاقی دکتر رستم فلاح نویسنده این کتاب است.
در واقع این اثر با پوشش گستره‌های معرفتی در مطالعات اخلاقی، گوناگونی‌های روشی، جهت گیری‌ها، رفتارهای ارتباطی و گونه‌شناسی‌ها، و با گذر از تنگناهای زبانی، ادبی، نگارشی، قومی، فرقه‌ای (فقهی، کلامی، ....) و جغرافیایی غنای اخلاق پژوهی درجه اول در نیمه نخست جهان اسلام را به نمایش می ‌گذارد. 
شناسایی و معرفی 140 اخلاق پژوه با 620 اثر اخلاقی، کشف برخی منابع مفقود اخلاقی و معرفی توصیفی- تحلیلی 234 اثر متعلق به نیمه نخست تاریخ اسلام را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و سفره پربرکتی را پیش روی اخلاق‌پژوهان، اساتید و دانشجویان برای مطالعات عمیق اخلاقی در فرهنگ اسلامی می‌گشاید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی