پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت دهه کرامت در حرم رضوی صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۲-۳۰

افزایش باجه‌های دفتر مرکزی اشیای پیداشده 

به مناسبت دهه کرامت، دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با افزایش باجه در این ایام باسعادت به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی صاحبان اشیای گمشده در این بارگاه ملکوتی است. 

به گزارش آستان نیوز، نیروهای بخش اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت نیز همچون سایر ایام سال در تلاش خواهند بود تا درصد بالایی از اشیا و وسایل متنوعی که متعلق به زائران و مجاوران است و در گوشه و کنار این آستان مقدس همچون صحن‌ها، رواق‌ها و وضوخانه‌ها جا می‌ماند، به صاحبانشان بازگردانده ‌شود.
در این راستا با توجه به تشرف پرشور شیفتگان حضرت رضا(ع) در این دهه پربرکت، تعداد باجه پشتیبان «مدارک» دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر از یک به دو باجه افزایش یافت. همچنین باجه پست یافته جهت جست‌وجوی مدارک پیداشده در سامانه شرکت ملی پست فعال شد. 
بدین ترتیب دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر در دهه کرامت در قالب 9 باجه مختلف؛ «وجوه نقد»، «مدارک(2 باجه پشتیبان)»، «تلفن همراه»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک و چتر»، «ارسال مراسلات» و «پست یافته» آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در ضلع شمال شرقی صحن غدیر است. ظرفیت قفسه‌های دفتر برای نگهداری و طبقه‌بندی اشیای پیداشده نیز افزایش یافته است. 
وسایل شخصی پیداشده توسط خادمان یا زائران به این دفتر تحویل داده می‌شود. سپس این وسایل توسط کارشناسان بخش نگهداری اشیای پیدا شده بررسی و طبقه‌بندی شده و اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های مربوطه ثبت می‌شود.
 

مسیرهای غیرحضوری پیگیری 

عموم زائران برای استعلام اشیای گمشده خود علاوه بر مراجعه حضوری به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده با شماره تلفن«32002840-051» تماس بگیرند. 
همچنین زائران می‌توانند اشیای گمشده‌شان در اماکن متبرکه رضوی را از طریق ارسال پیامک(به ویژه با ارسال مشخصات و عکس اشیا) به سرشماره اختصاصی بخش اشیای پیدا شده این آستان مقدس به شماره «09905099020» در پیام‌رسان‌های داخلی پیگیری کنند. کارشناسان این بخش نیز در کمترین زمان ممکن پاسخگوی آنان خواهند بود.
گفتنی است، به زائران و مجاوران توصیه می‌شود وسایل شخصی به ویژه اشیای ارزشمند خود را قبل از ورود به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به دفاتر امانات حرم مطهر تحویل دهند. همچنین از آنان تقاضا می‌شود وسایل پیدا شده را در اسرع وقت به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده یا دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند حرم مطهر تحویل دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی