پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ایام دهه کرامت برگزار شد
۱۴۰۲-۰۳-۰۴

عرض ارادت شاعران عرب زبان به محضر امام رئوف

همزمان با ایام دهه کرامت نخستین مشاعره رضوی به سبک تخمیس جهان اسلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان‌نیوز، همزمان با ایام دهه کرامت و در آستانه میلاد امام مهربانی‌ها جمعی از اهالی ادب و شعر عرب زبان از کشورهای مختلف عربی در محفلی شاعرانه گرد هم آمدند و اشعاری با موضوع رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را برای مخاطبان عرب زبان قرائت کردند. 
در این بزم شاعرانه که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد، حس و حال زیارت با لطافت شعر و ادب در هم آمیخته شد و زائران با شور و شوق بسیار اشعار شاعران را که حاوی موضوعات رضوی و همچنین محبت اهل بیت(ع) بود را را زیر لب زمزمه کردند. 
در این مراسم «عباس قَمیشی» شاعر عرب زبان از استان خوزستان اشعاری در وصف مولای رئوف؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین اشعاری در وصف حضرت زینب(س) سروده بود را برای حاضران قرائت کرد. 
اجرای برنامه شعرخوانی توسط صَقَّر صُبوح» از کشور سوریه از دیگر برنامه های این مراسم بود که این شاعر سوری نیز اشعاری در وصف امام رضا(ع) و حال و هوای حضور در صحن و سرای رضوی را برای مخاطبان که زائران عرب زبان بودند، قرائت کرد. گفتنی است؛ نخستین مشاعره رضوی به سبک تخمیس به همت اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی