پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دهه کرامت صورت گرفت؛ 
۱۴۰۲-۰۳-۰۹

تشرف 1000 مجاور سالمند در طرح زیارتی «یا معین‌الضعفا(ع)» به حرم رضوی

همزمان با اجرای روزانه طرح زیارتی «یا معین‌الضعفا(ع)» آستان قدس رضوی در دهه کرامت، نزدیک به یک هزار مجاور سالمند و کم‌توان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند. 

به گزارش آستان نیوز، اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی با همکاری خادمان بخش صندلی چرخدار و معاونت اماکن متبرکه رضوی به مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) طرح باسابقه یا معین‌الضعفا(ع) را از 31 اردیبهشت تا 9 خرداد 1402، به صورت روزانه اجرا کرد. 
در هر روز از این دهه پربرکت به طور میانگین امکان تشرف حدود 100 نفر از افراد سالمند و کم‌توان مشهدی به ویژه اقشار آسیب‌پذیر حاشیه شهر که توفیق زیارت نداشتند یا از آخرین زیارتشان سه سال گذشته بود، فراهم شد. 
تمام مجاوران حاضر در این طرح زیارتی توسط رابطین این آستان مقدس شناسایی شدند و به نوبت شرایط تشرف آنان از مساجد و حسینیه‌ها در دهه کرامت فراهم شد. تمامی هزینه رفت و آمد و میزبانی اعضای این کاروان‌ها نیز برعهده آستان قدس رضوی بود.
مراسم تشرف کاروان‌های طرح زیارتی یا معین‌الضعفا(ع) ویژه دهه کرامت هر روز حدود ساعت 9 صبح از ورودی بست شیخ طوسی آغاز می‌شد. سپس زائران در صفوف منظم با صندلی‌های چرخدار، امکان زیارت تا پشت پنجره فولاد صحن انقلاب اسلامی را داشتند. 
شایان ذکر است، قرائت صلوات خاصه، زیارت امین الله و مولودی‌خوانی، از جمله برنامه‌های این طرح زیارتی در آستانه میلاد خجسته حضرت رضا(ع) بود. در پایان مراسم نیز با توزیع اقلام متبرک از اعضای کاروان پذیرایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی