پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛
۱۴۰۲-۰۳-۲۹

اقدامات امام جواد(ع) موجب توسعه تشیع شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اقدامات امام جواد(ع) موجب توسعه و گسترش تشیع شد.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در ویژه برنامه روز شهادت حضرت امام جواد(ع) که با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مامون که با انتخاب امام رضا(ع) می‌ خواست جریان امامت را در خلافت ادغام کند ولی در این مسیر موفق نبود، در زمان امامت امام جواد(ع) که امامی جوان و کم سن و سال بود نیز این هدف خود را دنبال کرد.
وی تصریح کرد: اقدامات و تدابیر امام جواد(ع) در مقابله با این توطئه به گونه ای بود که نه تنها جریان امامت و ولایت از بین نرفت بلکه جریان تشیع و امامت در عصر آسان توسعه بیشتری یافت.
امام جمعه مشهد افزود: مأمون برای ادغام جریان امامت در خلافت دختر خود را به عقد امام جواد(ع) در آورد تا با حضور امام جواد(ع) در دستگاه خلافت بیشتر ایشان را کنترل کند اما امام جواد(ع) از همه امکانات حکومتی برای نشر و توسعه تشیع استفاده کرد.
 

تهدیدهایی که امام جواد(ع) به فرصت تبدیل کرد

آیت الله علم الهدی افزود: به این ترتیب امام جواد(ع) نیز همچون امام رضا(ع) همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و از آنجا که داماد خلیفه بودند کسی نمی توانست برای ایشان مزاحمتی ایجاد کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت امام جواد(ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید و دوران امامت ایشان هفده سال بود و آن حضرت در سن بیست و پنج سالگی با توطئه معتصم عباسی به شهادت رسید.
وی بیان کرد: رشد و توسعه تشیع در زمان  امام جواد(ع) به حدی رسید که هیچ جریانی نمی‌توانست با آن مقابله کند و پس از شهادت این امام همام، در زمان امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) این خفقان به اوج خود رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی