پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۲۸

خدمت جهادی در شفاخانه امام رضا(ع)

خدمت کریمانه، مخلصانه و با اشتیاق فراوان را تنها در چهره خادمین امام هشتم می‌توان دید، آن هایی که با جان و دل خشت روی خشت می گذارند و با نوای بلندِ صلوات بر خاندان آل محمد(ص) تنها از بارگاه حضرت حق و قریب الغربای عالم شفای جان و روح را می‌طلبند.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی؛ خدمت کریمانه، مخلصانه و با اشتیاق فراوان را تنها در چهره خادمین امام هشتم می‌توان دید، آن هایی که با جان و دل خشت روی خشت می گذارند و با نوای بلندِ صلوات بر خاندان آل محمد(ص) تنها از بارگاه حضرت حق و قریب الغربای عالم شفای جان و روح را می‌طلبند. با عشق تمام به امام رضا(ع) مهربانی شان را وقف مردم در اردوهای جهادی می‌کنند تا در کارنامه هایشان پیش امام رئوف رو سفید باشند.
گروه جهادی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی 200 مترمربع اجرای دیوارچینی خانه خادم در مسجد خاتم النبیین(ص) مهرشهر به ارزش 130 میلیون ریال را انجام می دهند که برای جویا شدن از حال و هوای این خادمین راهی مسجد شدیم و به با تعدای از آن ها به گفت‌وگو پرداختیم.
 ۱۰ سال در خدمت یار/ شفای پسرم معجزه ای از امام رضا(ع)

آقای خزاعی پیرمردی 60 ساله است که چندین سالی می شود توفیق خدمت در گروه‌های جهادی بسیج و مردمی، گروه‌های محرومیت زادیی و خادمیاران آستان قدس رضوی را در خراسان جنوبی دارد. «10 سالی است در کنار دوستان جهادی ام خدمت می‌کنم. ویژگی خوب این گروه همبستگی و وحدت است. هر کسی اعتقادات مختلفی دارد و من سعی کرده ام برای این دنیا زیاد کار نکنم و بیشتر تمرکز آخرتم باشد.» این خادمیار در ادامه سخنانش با دلی صاف و ساده و چشمانی پر از اشک از معجزات و کرامات ائمه اطهار در زندگی اش برایم گفت و افزود: «معجزات ائمه اطهار(ع) در زندگی ام زیاد است. نمونه اش اینکه دست پسرم شکست. دیدم که چشمانش زرد شد و شکمش ورم کرد، دو ماهی در بیرجند بستری شد در نهایت به تشخیص پزشک کبد پسرم از کار افتاده بود و نیازبه  پیوند کبد داشت. با دلی اندوهگین اما امیدوار از عنایات امام رضا(ع) راهی مشهد شدیم و از آبان ماه سال 96 تا اسفند ماه همان سال در بیمارستانی در مشهد بستری شد. ساعت 12 ظهر بود که دکتر به بیمارستان های سراسر کشور فراخوان پیوند کبد برای پسر جوانم را داد، 15 پزشک بیمارستان مشهد اعتقاد داشتند پسرم تنها هشت درصد امید حیات دارد حال عجیبی به من دست داد. پسرمان را تحویل بیمارستان دادیم و من و همسرم راهی حرم امام رضا(ع) شدیم و پسرمان را از او خواستیم، به ایشان گفتم من پسرم را آوردم بیمارستان ولی او را از شما می خواهم. هنوز هشت ساعت بیشتر از فراخوان نگذشته بود که اعلام کردند پسری جوان طی حادثه ای در تهران در حال فوت است و کبدش از تهران با همان گروه خونی و با همان ویژگی های مورد تایید پزشک برای پسرم با پرواز ارسال شد و ساعت دو شب از بیمارستان تماس گرفتند که پسرتان بعد از عمل خوب شده و مشکلی ندارد. از همان لحظه با امام رضا(ع) عهد بستم تا عمر دارم خادمش باشم. سال 96 تازه دفتر خادمیاری در بیرجند راه اندازی شده بود که رفتم سریع در گروه های جهادی آستان قدس شرکت کردم و تاکنون هم به صورت جهادی هر زمان نیازی به ساخت و ساز هست شرکت کرده ام. تنها سه ماه از عمل بحث ازدواج پسرم را راه انداختم و او ازدواج کرده است و خدا را شاکرم که الان حتی صاحب فرزند هم شده است، لذا حس می‌کنم خداوند و امام رضا(ع) دو معجزه را در زندگی ام قرار داده است. یکی پسرم را به من برگرداند و دیگر اینکه ازدواج کرد و ما را نوه دار کرد.»

تا نفس دارم خادم امام رضا(ع) خواهم بود

سید قاسم یوسفی از دیگر خادمیارانی است که از اوایل راه اندازی دفتر آستان قدس رضوی در مشهد و سایر استان ها خدمت جهادی دارد و خود را نوکر اهل بیت(ع) معرفی می‌کند. وی که خودش مریض سرطانی است و از سال 91 دچار تومور مغزی شده است، گفت: «تا کنون چهار دفعه مغزم و یک دفعه هم قلبم عمل شده است و عملا از نظر پزشکی مرده متحرک هستم اما هنوز ناامید نیستم و در کنار گروه های جهادی آستان قدس قدم برمی دارم. رکوردار بیهوشی در 10 سال گذشته ام اما در آستان قدس انجام وظیفه می کنم و تا زنده ام و نفسم بیاید خادمیاری ام را ادامه می‌دهم چراکه جدای از شیعه و سنی؛ بودایی و... هم داشته ایم که مورد عنایت ویژه حضرت امام رضا(ع) قرار گرفته‌اند.» وی که همرزم شهدای زیادی از جمله سردار ناصری، الله یار جابری، آهنی، قائنی، دشتی و محمود کاوه بوده است، گفت: «اعتقاد دارم به اذن دوستان شهیدم در این دنیا قدم برمی دارم.» آقای زارع هم 6 ماهی است که در گروه های جهادی خدمت می‌کند و گفت: «مریضم در بیمارستان بستری است و دکتر او را جواب کرده است. شنیده ام امام رضا(ع) مریضان زیادی را شفا داده است و فقط به همین نیت آمده ام، اسمم رضا است و می خواهم امام رضا(ع) من را هم دریابد.»

با پای پر از دردم آمدم تا برای آخرتم کار کنم

خدادی نیز که پیرمردی است که هشت سال با پای پر دردش در گروه های جهادی امام رضا(ع) خدمت می کند؛ گفت: «به خاطر امام رضا(ع) پا که مهم نیست اگر جانم هم برود خدمت می‌کنم و مشکلی ندارم. تصمیم گرفتم با دوستم از هفته ای که هفت روز است یک روز را برای آخرتم بگذارم، عنایت خداوند شامل حالم شد و این سخن بر زبانم جاری شد چرا که تمام ثمره و عملکرد ما در آخرت باید پدیدار شود.» به گفته وی؛ این گروه جهادی تکثیر یافت و افراد با تمام علاقه، بدون هیچ چشم داشتی و با همان اشتیاقی که می خواهند به یک دعوتی بروند در این گروه خدمت می‌کنند. این خادمیار خدوم می گوید: «عنایت پروردگار شامل حالم شده و فرزندانم صحیح و سالم در مسیر سربلندی هستند نه سرازیری، با پای پر از دردم که اصلا نباید می آمدم، آمدم و آنقدر شیرینی کار خدمت به امام رضا(ع) زیاد است که اصلا درد پایم را احساس نمی کنم، خستگی و کدورت بدن در این گروه جهادی تسلیم محض امام رضایی می‌شود.» خدادی در ادامه سخنانش گفت: «هدف از کار در گروه های جهادی آستان قدس، خدمت به امام هشتم است و چون ایشان در تمام دنیا هستند و هیچ سلامی را بی پاسخ نمی گذارند من همان حسی که در برابر ضریح باصفایش دارم اینجا هم دارم و برایم دوری فرقی نمی کند و هدفم رضایت پروردگار و امام غریب است تا گره هایی از مسلمانان باز شود و صدقه ای جاریه برای ما باشد. هر خشتی که روی خشت می گذارم دعا می کنم سفره عنایت امام رئوف، شامل حال همه مومنین شود.»

300 خادمیار افتخاری در گروه های جهادی
مسئول کانون اردوهای جهادی دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی اظهار کرد: «هم اکنون این گروه جهادی 25 نفره طی دو روز کاری از صبح تا شب 200 متر مربع اجرای دیوار چینی خانه خادم در مسجد خاتم النبیین(ص) مهرشهر به ارزش 130 میلیون ریال را دنبال می کنند.» یاسر دانایی فر گفت: «گروه های جهادی آستان قدس خراسان جنوبی متشکل از 300 عضو خادمیار افتخاری است.» مسئول کانون اردوهای جهادی دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه این کانون در سال 95 راه‌اندازی شده است، افزود: «این خادمیاران در گروه های گچ کار، کاشی‌کار، جوشکار، بنا، رنگ کار، استادکار و کارگر ساده در حال خدمت رسانی در فعالیت های عمرانی عام المنفعه و مردمی هستند.» وی گفت: «این گروه ها تقسیم بندی و در کارهای عام المنفعه ساخت مسجد، حسینیه، مدرسه و.. از ظرفیت این خادمیاران استفاده می شود به طور مثال در دهه کرامت امسال، در بقعه بی بی زینب خاتون، خواهر امام رضا(ع) خادمیاران آستان بیش از هزار متر مربع را با هزینه کرد 80 میلیون تومان گچ کاری کردند. خادمیاری به صورتی است که هر کس در هر زمینه و تخصصی مهارت دارد خدمت می‌کند و آن خدمت را در سامانه خادمیاری ثبت و بر اساس ثبت آن خدمت، توفیق کشیک حرم برای خادمیار باز می‌شود.»
وی همچنین از توزیع 150 میلیون ریال سبد غذایی به مناسب روز زیارتی امام رضا(ع) در بین نیازمندان سطح بیرجند خبر داد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی