پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۶

بررسی و رفع مشکلات حمل‌ونقل ریلی در نشست مدیران راه‌آهن ایران و منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با رویکرد ارائه تسهیلات برای تسریع در بهره‌برداری سایت‌های ریلی خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و رفع مشکلات حوزه حمل و نقل، نشستی با حضور مدیران راه‌آهن کشور و خراسان رضوی، سرمایه‌گذاران این بخش، مدیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس و همچنین تعدادی از مسئولان این شهرستان به میزبانی منطقه ویژه برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، بررسی و رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های حمل‌ونقل و تخلیه بار در سرخس بخشی دیگر از اهداف برگزاری این نشست بود که طی آن بر ارتقاء سطح تبادلات ریلی و تسهیل در صدور مجوز بهره‌برداری برای تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تاکید شد.
 

پیشرفت قطار صادرات از مسیر سرخس
معاون بازرگانی راه‌آهن ایران در این نشست با بیان این‌که قطار صادرات کشور از مسیر سرخس و منطقه ویژه اقتصادی به سرعت در حال پیشرفت و پیش‌روی است، اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک سرخس، ایستگاه راه آهن این شهرستان جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد.
مرتضی جعفری گفت: با توجه به همجواری این شهرستان با مرز و حجم بالای ترانزیت و صادرات کالا از این منطقه، سرخس مهم‌ترین مرز ریلی کشور به حساب می‌آید.
او ادامه داد: با وجود خصوصی بودن منطقه ویژه اقتصادی سرخس و انتصاب آن به آستان قدس رضوی، نگاه ما به این منطقه، ملی و در راستای کمک به منافع ملی و کشور است.
معاون بازرگانی راه‌آهن ایران با بیان این‌که ترانزیت کشورهای حوزه cis بر اساس ریل پایه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: سرخس تنها منطقه ویژه اقتصادی در کشور به حساب می‌آید که با برخورداری از زیرساخت‌های عالی ریلی، سالانه شاهد حجم بالای ترانزیت از این مسیر هستیم.
او ادامه داد: در شرایط کنونی ترانزیت از طریق جاده نتیجه‌ای نخواهد داشت، چراکه کشور ترکمنستان برای هر کامیون ورودی به کشورش هزینه‌های بالایی تعیین کرده است که شاید برای صاحب کالا مقرون به صرفه نباشد.
جعفری افزود: دلیل اصلی این اقدام ترکمنستان هم این است که تجار به استفاده از ریل و واگن مجاب شوند، از همین رو باید تمام امکانات برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ریلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بسیج شوند.
او توسعه خطوط ریلی نرمال و عریض در این منطقه را عاملی موثر برای افزایش منافع ملی عنوان کرد و خطاب به سرمایه‌گذاران حوزه ریلی گفت: با توجه به اینکه این سرمایه‌گذاری منجر به کاهش مصرف سوخت جاده‌ای و جلوگیری از تصادفات می‌شود، طبق ماده ۱۲، اصل مبلغ سرمایه‌گذاری شده به سرمایه‌گذار بر می‌گردد.
 

اجرای ۵۰ کیلومتر خط ریلی عریض و نرمال در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس هم در این نشست با اشاره به طراحی و اجرای ۵۰ کیلومتر خط ریلی عریض و نرمال در این منطقه اظهار کرد: از طریق این خطوط روزانه شاهد تخلیه و بارگیری ۱۵۰ واگن و یا ترانشیپمنت انواع کالا از واگن به واگن و نیز از واگن به کامیون و بالعکس هستیم. 
محمدرضا برهمند گفت: از مساحت ۵۲۹۰ هکتار طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ۲۰۰ هکتار آن به سایت‌های ریلی اختصاص داده شده است.
او با اشاره به تجمیع گمرکات در این منطقه خاطرنشان کرد: تحقق این امر باعث شده است تا تمام مراحل گمرکی در یک محل متمرکز و خدمات‌دهی در نزدیک‌ترین مکان به سایت‌های ریلی انجام شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی