پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۴

عزاداری خادمان حرم مطهر رضوی در سوگ سید الشهدا(ع)

همزمان با ایام دهه اول ماه محرم مراسم عزاداری هیئت عالم آل محمد(ص) ویژه خادمین بارگاه رضوی، برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز،در این مراسم که صبح امروز در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی و با تلاوت قرآن کریم آغاز شد، خواهران و برادران خادم امام رضا(ع) در فضایی معنوی به شکل پیاده مسیر صحن پیامبر اعظم(ص) تا بست شیخ بهایی را طی نموده و به سوگواری پرداختند. در این مراسم ذاکران اهل بیت و خادمان بارگاه منور رضوی به مداحی پرداخته و حاضرین در سوگ امام حسین(ع) و یارانش اشک ماتم ریختند.
نکته قابل توجه این مراسم، همراهی زائرین امام رضا(ع) در طول حرکت این دسته عزاداری و سوگواری و سینه زنی آنها بود.
در ادامه این مراسم، دسته عزاداری خادمان رضوی، در دارالقرآن کریم حضور یافتند و به عزاداری پرداختند.
 

امام حسین(ع)، زنده نگهدارنده شریعت
همچنین حجت الاسلام اسلامی امام جمعه تربت جام در جمع عزاداران با اشاره به حدیث پیامبر اسلام(ص) درباره امام حسین(ع) گفت: حدیث نبوی حسین منی و انا من حسین بیانگر آن است که در روز عاشورا عظمت مصیبت وارد شده به امام حسین(ع) آن جاست که هر ضربه ای بر پیکر ایشان، ضربه ای بر پیکر پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام بود.
وی با بیان اینکه حسین(ع) زنده نگه دارنده شریعت اسلام است و اگر نبود زحمات پیامبر(ص) بر باد می رفت، ادامه داد: خداوند به خون امام حسین(ع) چنان برکتی داد که از آن پس جوامع بشری راه هدایت را یافتند و هر حرکت ظلم ستیزانه ای در جهان از جوشش خون امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به اینکه هدف نهایی دین، محبت و مودت بین مردم است افزود: مسیر تقوا و توکل به خدا بسیار سخت است اما پیامبر اکرم(ص) محبت حسین را به عنوان راهی آسان برای کسب محبت و معرفت معرفی کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی