پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۱۱

آغاز فاز نهایی طرح توسعه دامپروری کنه‌بیست رضوی/ هدف‌گذاری افزایش ظرفیت تولید گوشت و شیر مخصوص شیر خشک 

با حضور تولیت آستان قدس رضوی، فاز نهایی توسعه مجتمع دامپروری کنه‌بیست آغاز شد و با تکمیل آن علاوه بر افزایش ظرفیت تولید گوشت و شیر، میزان اشتغالزایی این مجتمع به بیش از ۵هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش آستان‌نیوز، فاز نخست طرح توسعه مجتمع دام شیری کنه در سال۹۸ به بهره‌برداری رسید و اکنون با آغاز فاز دوم و نهایی، اهداف کلانی همچون رشد تولید، افزایش ظرفیت گوشت و شیر تولیدی دنبال خواهد شد و علاوه بر آن، کمک به کاهش مشکلات کشور در تامین شیر مخصوص تولید شیرخشک هدفگذاری شده است.
 

نقش‌آفرین در تامین امنیت غذایی شرق کشور
مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی، در مراسم آغاز این طرح گفت: این شرکت با اتکاء به خداوند متعال و بکارگیری متخصصان جوان، کارکنان و کارگران دلسوز و زحمتکش، در هر سال با رشد تولید، افزایش کمی و کیفی محصولات و همچنین پیشرفت در تولیدات دامی، نقش به‌سزایی در تامین امنیت غذایی شرق کشور و اشتغال آفرینی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین داشته است. 
 

۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری
آرش فرزادنیا در ادامه گفت: موضوع توسعه مجتمع‌های دامپروری در این شرکت با هدف افزایش ظرفیت تولید، اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی در راستای منشور اقتصاد مقاومتی مد نظر بوده و در همین راستا فاز نهایی این طرح  با سرمایه‌گذاری 3200 میلیارد ریال توسط شرکت، آغاز می‌شود.
 

افزایش ظرفیت دام به ۵۰۰۰ راس
فرزادنیا افزود: بدین ترتیب ظرفیت تولید در مجتمع دامپروری کنه بیست از 2150 راس دام مولد به 5000 راس مولد افزایش خواهد یافت. وی افزود: همچنین با اجرای این طرح، جمعیت دام‌های مولد در این شرکت به 8000 راس دام مولد خواهد رسید که رقم قابل توجه و کم نظیری در کشور است.


افزایش ۱۵۰۰ تنی ظرفیت تولید گوشت
فرزادنیا درباره میزان افزایش ظرفیت تولید  با تکمیل فاز توسعه نیز گفت: در حال حاضر سالانه 2500 تن گوشت در این شرکت تولید می‌شود که پس از بهره‌برداری از طرح توسعه، این رقم به سالانه 4000 تن خواهد رسید، همچنین میزان تولید شیر از 185 تن در روز به روزانه بیش از  300 تن افزایش می‌یابد.
 

کمک به تامین شیر خام مخصوص شیر خشک
وی این مجموعه را بزرگ‌ترین تولیدکننده شیرخام مخصوص شیرخشک نوزاد در کشور معرفی و اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر با تولید سالانه 30 هزار تن شیر IMF Grade (ویژه شیرخشک نوزاد) در واحد دامپروری کنه بیست، حدود 25 درصد از نیاز وارداتی کشور به شیر خشک نوزاد را تامین می‌کند و افزایش این سهم، یکی از دلایل اصلی اجرای فاز توسعه واحد دامپروری کنه‌بیست است.
 

ارتقای ظرفیت اشتغالزایی شرکت تا ۵ هزار نفر 
فرزادنیا درباره میزان اشتغالزایی این طرح نیز گفت: با اجرای فاز نهایی طرح توسعه مجتمع دامپروری کنه‌بیست، در مجموع در این شرکت، بیش از 1100 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و زمینه اشتغال غیر مستقیم برای 5000 نفر فراهم می‌شود. 


بهره‌برداری از فاز نهایی در سال 1404
مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی درباره زمان بهره‌برداری از فاز نهایی طرح توسعه واحد دامپروری کنه‌بیست هم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود این طرح در 22 بهمن سال 1404 به بهره‌برداری برسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی