پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت‌الله کازرونی:
۱۴۰۲-۰۶-۲۱

مهمترین رسالت پیامبر اکرم(ص) اشاعه رحمت الهی بود 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مهم ترین رسالت پیامبر اکرم(ص) چیزی جز اشاعه رحمت الهی در بین مردم نبود.

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله محسن کازرونی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و خطیب حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه تبلیغی – مذهبی دهه آخر ماه صفر که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) مظهر رحمت الهی بودند. برخی با انتقاد از احکام قضایی همچون قصاص و کیفر مجرمان که در دین مبین اسلام قرار دارد اجرای این احکام را مغایر رحمت پیامبر(ص) دانسته‌اند.
وی تصریح کرد: اگر به قرآن و دستورات دینی به درستی نگاه نشود ممکن است بدفهمی ایجاد شود. هر چند قصاص و احکام کیفری در ظاهر ممکن است پسندیده نباشد ولی با نگاهی عمیق در می‌یابیم که قصاص همانگونه که قرآن کریم به آن اشاره شده مایه حیات جامعه اسلامی است.
خطیب حرم رضوی افزود: اگر فرد خطاکار مجازات نشود دیگر در جامعه امنیتی وجود نخواهد داشت بنابراین می‌بینیم که قصاصی که پیامبر(ص) طبق دستورات قرآن به آن امر کرده نیز عین رحمت است و رحمت پیامبر(ص) حتی در کیفر خطاکاران نیز وجود دارد.
 

نزول رحمت در تمام شئون زندگی پیامبر

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) پیام آور رحمت الهی بودند و همه شئون زندگی آن حضرت اعم از اخلاق، اعتقادات و حتی احکام جزایی ایشان نیز سرشار از رحمت بود به طوری که می‌توان ادعا کرد که مهمترین رسالت ایشان اشاعه رحمت الهی در بین مردم بوده است.
آیت‌الله کازرونی با اشاره به آیه 107 سوره مبارکه انبیاء «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» اظهار کرد: این آیه در واقع بر همه آیات قرآن کریم حاکم است و همه آیات قرآن کریم را باید در سایه مفهوم این آیه امید آفرین  تفسیر کرد. 
وی اضافه کرد: رحمت و رافت پیامبر(ص) تا آخرین لحظات عمر آن حضرت ادامه داشت و زمانی که ملک الموت برای قبض روح ایشان آمده و مژده بهشت و آمادگی ملکوتیان برای بهترین استقبال را به آن حضرت داد، ایشان نگران سرنوشت امت خود بودند و در این موقع بود که آیه «وَ لَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضی» نازل شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر ما پیامبر رحمت و دین اسلام نیز دین رحمت و مهربانی است و ما به عنوان پیروان این دین باید رفتار پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهیم و مانند ایشان حلیم و بردبار باشیم و از خطا اشتباه دیگران چشم پوشی کنیم.
گفتنی است اقامه عزا و سوگواری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با نوای مداح و ذاکر نام آشنای اهل بیت(ع)؛ حاج احمد واعظی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی