پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با دهه پایانی ماه صفر صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۶-۲۶

بازگشت 2700 زائر به آغوش خانواده در دفاتر پیداشدگان حرم مطهر رضوی

همزمان با دهه پایانی ماه صفر، نزدیک به 2 هزار و 700 زائر پیداشده در دفاتر بخش رسیدگی به امور پیداشدگان و گمشدگان حرم مطهر رضوی به آغوش گرم خانواده بازگشتند. 

به گزارش آستان نیوز، با توجه به توسعه روزافزون اماکن متبرکه رضوی و همچنین حضور پرشور زائران در ایام مناسبتی همچون دهه پایانی ماه صفر، ممکن است برخی از زائران به ویژه کودکان و سالمندان اعضای خانواده و همراهان خود را در حرم مطهر گم کنند، در این راستا دفاتر پیداشدگان زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به دلدادگان انیس النفوس(ع) است. 
در دهه پایانی صفر امسال نیز 9 دفتر پیداشدگان در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س)، رینگ‌های شیخ طوسی و شیخ طبرسی و همچنین باب الرضا(ع) با حضور جمعی از بانوان خادمیار پاسخگوی زائران و مجاوران بودند و لبخند آرامش را بر چهره‌های نگران 2 هزار و 682‌ زائر پیداشده نشاندند.
تمامی اين دفاتر به وسيله سيستم شبكه به يكديگر متصل‌ هستند و زائران گم شده امکان ثبت پیام برای همراهان خود، انجام تماس تلفنی با اقوام و نزدیکان‌شان و همچنین شارژ تلفن همراه خود به منظور تماس با همراهان‌شان را در آن‌ها داشتند.
 

بهره‌مندی 265 زائر از خدمات مادر و کودک

همچنین ارائه خدمات ویژه مادر و کودک شامل امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس و تعویض پوشک کودک، از جمله خدمات 5 دفتر پیداشدگان حرم مطهر رضوی در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، شیخ طوسی و همچنین باب الرضا(ع) به مادران به شمار می‌آید چنان‌که 265 زائر در دهه پایانی صفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی