پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۷

مرمت کاشی‌‌های مسجد گوهرشاد؛ حفظ تاریخ معماری حرم رضوی

با سه ماه تلاش خادمان حوزه عمران و نگهداری حرم مطهر، مرمت بخشی از کاشی‌کاری‌های آسیب‌دیده مسجد گوهرشاد به پایان رسید.

به گزارش آستان‌نیوز، مرمت کاشی‌کاری کتیبه فوقانی ضلع غربی صحن مسجد گوهرشاد به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی و در مدت سه ماه انجام شد.
تعمیر و مرمت دوره‌ای تزئینات وابسته به معماری حرم مطهر رضوی، یکی از وظایف مهم سازمان عمران و نگهداری آستان قدس رضوی است. 
در همین راستا با توجه به اینکه، اخیراً در معرق کتیبه فوقانی ضلع غربی صحن گوهرشاد، برخی آسیب‌ها از جمله جداشدگی کاشی از بستر  اصلی  مشاهده شده بود، عملیات مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.
طبق اعلام کارشناسان سازمان عمران و نگهداری حرم علت این آسیب، تغییرات شدید دما، رطوبت باران و برخی دلایل فنی بوده که با هدف اصلاح آن و همچنین کنترل مخاطرات احتمالی، در اولویت مرمت قرار گرفت. 
دکتر مهرپویا معاون برنامه‌ریزی و مطالعات سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر در این باره گفت: مرمت و نگهداری تزینات و آرایه های حرم مطهر، جزئی از وظایف مستمر سازمان عمران و نگهداری است که تلاش می شود به تدریج  و بدون خدشه و با ایجاد حداقل محدودیت در امر زیارت به انجام برسد .
وی درباره جزئیات این عملیات نیز اظهار کرد: سطح حدودی اقدامات تحکیمی 25 مترمربع بوده که طی زمان گویی 3 ماه به انجام رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی