پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۲

یادداشت / میدان‌داری دانش‌آموز تربیت‌یافته مکتب رضوی

روز دانش آموز مقارن با سیزدهم آبان‌ماه همواره یادآور یک حماسه بزرگ در عرصه انقلاب اسلامی است و آن نقش آفرینی نسل نوجوان در تحول سیاسی ایجاد شده در تشکیل نظام اسلامی ایران است.

 نقش محوری و فداکارانه‌ای که دانش آموزان در پیروزی، شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی ایفا نمودند، نشان داد که پای تحولی که بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام(ره) در سال 57 به ثمر رساندند، ایستادند. هر سال در این مناسبت، گویی دوباره این حماسه و باورمندی تکرار و یادآوری می‌شود، مناسبتی که با روز استکبار ستیزی و مبارزه ملی با آمریکا و به گفته حضرت امام، شیطان بزرگ است. 
هر روز که از انقلاب گذشت، نه تنها مردم ایران که همه مردم آزاداندیش و انقلابی عالم درستیِ این گزاره را درک کردند. دانش آموزان کشورمان در دیگر برهه‌های تاریخی نیز از جمله دوران دفاع مقدس همان طور پرشور و معتقد نقش آفرینی کردند.  
ما هزاران شهید دانش آموز را در مسیر بارور کردن درخت انقلاب تقدیم کردیم. همچنین در طول سال‌های پس از پیروزی در فراز و نشیب‌های مختلف حضوری مستمر در صحنه ایفا کردند و حامی نظام و ارزش‌های ملی و اسلامی بودند. 
دانش آموزان دوره انقلاب را بعضاً در نقش‌های مدیریتی متعددی می‌بینیم و در آینده نه چندان دور هم دانش آموزان امروز ما که امیدهای فردای کشورمان هستند، در عرصه‌های متنوع و مسئولیت‌های خطیر‌ انجام وظیفه خواهند نمود. دانش آموزی که از جزئی‌ترین تحرکات و اتفاقات محلی تا جهانی را با حساسیت رصد و دنبال می‌کند و در حد و اندازه خود واکنش نشان می‌دهد. 
آنها به عنوان چهره‌های خردمند، هوشیار، سیاسی، انقلابی درعرصه اجتماعی کنش‌گری فعال دارند. با این فعالیت‌ها و جریان‌سازی‌ها، این پیام را به سایرین تا آن سوی عالم می‌فرستند که دانش آموز ایرانی آن‌گونه که می‌تواند در عرصه‌های تحصیلی و علمی از عرصه مدرسه تا المپیادهای جهانی درخشان و نام‌آور ظاهر شود، در عرصه‌های اعتقادی و تحول‌آفرین در جوامع اسلامی نیز توان نقش‌آفرینی و میدان‌داری دارد.    
امروز که چهار هفته تهاجم از همه‌جانبه و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه و فلسطین می‌گذرد، ما واکنش‌های هدفمندی را از دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) همراه دوستان‌شان در سایر مدارس شاهدیم. 
دخترها و پسرای امام رضایی به هر طریقی که در اختیارشان بود از تولیدات رسانه‌ای، شعر و سرود، برگزاری نشست‌های هم اندیشی و روشنگری، برپایی مجالس دعا و توسل برای فرج و پیروزی، نگارش و انتشار متن و دل‌نوشته تا ان شاءالله حضور پر شور و شعور در راهپیمایی روز 13 آبان، همدردی و همدلی خود را با دوستان هم‌سن و سال‌شان در غزه و تنفرشان از رژیم کودک‌کش صهیونیستی ابراز کردند. 
این گونه نشان دادند، دانش آموز تربیت یافته مکتب رضوی نه‌تنها در برابر جامعه خود، بلکه از تمامی کودکان و نوجوانان چه مسلمان و چه غیر مسلمان حمایت می‌کند. اصلی که اسلام از انسان انتظار دارد که همانا «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ  ...آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست».
 سیدمحمدصادق علی پرست - مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی