پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۷

کارگاه آموزشی فرزندآوری در تبریز برگزار شد

کانون تخصصی مشاوره و مددکاری استان آذربایجان شرقی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای استان کارگاه  آموزشی با موضوع؛ سیاست‌های جمعیتی، فررندآوری و مخاطرات کاهش جمعیتی برگزار کرد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان کانون تخصصی مشاوره و مددکاری کارگاه آموزشی سیاست‌های جمعیتی، فرزندآوری و مخاطرات کاهش جمعیتی با حضور مددکاران متخصص فرزندآوری برگزار نمود. 

در این کارگاه آموزشی معصومه راشد دارای دکترای روان‌شناسی و سررابط کانون مشاوره و مددکاری استان با نگاهی گذرا به سیاست‌های جمعیتی غرب و خانواده طی دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۴، علل فروپاشی خانواده در غرب و پیامدهای منفی آن را برشمرد و به تاثیر عمیق جنبش فمینیسم در رشد منفی جمعیت در جهان غرب پرداخت.

وی با اشاره به سال جهانی خانواده و راهکارهای جبرانی که جهان غرب در برابر رشد منفی جمعیت گرفته است با ناکارآمد خواندن آن‌ها به نقد سیاست‌های غلط کنترل جمعیت در رژیم طاغوت پرداخت و با اشتباه خواندن اجرای بعضی سیاست‌های کنترل جمعیتی انشا شده از طرف بهداشت جهانی در بعد از انقلاب اسلامی، رشد منفی جمعیت در سا‌ل‌های قبل را نگران‌کننده دانست و با تبیین نمودارهای رشد منفی جمعیت و پیامدهای غیر قابل جبران آن طی دهه ١٣۶٨ تا ١۴٠٠، اجرای سیاست‌های درست و منبطق بر دستورات اسلامی را تنها راهکار در رشد فرزندآوری ایران بیان کرد. 

راشد با تبیین پنجره جمعیتی و مسئله پیری جمعیت ایران در چند سال آینده، بیان کرد: آژیر خطر پیری جمعیت در ایران به صدا در آمده و اتخاذ سیاست‌های تشویقی کارامد فرزندآوری تنها راه موثر در جبران فاجعه جمعیتی و افزایش جمعیت است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی