پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دومین نشست «پدافند غیرعامل انقلاب اسلامی و تهدیدها» بررسی شد
۱۴۰۲-۰۹-۱۵

تهدیدات انقلاب اسلامی و نظام اجتماعی جمهوری اسلامی چیست؟

دومین نشست علمی «پدافند غیرعامل، انقلاب اسلامی و تهدیدها» از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، پژوهشگر مطالعات انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این نشست که صبح امروز، چهاردهم آذرماه ۱۴۰۲ در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: در نخستین جلسه این همایش به بررسی مفهوم پدافند غیرعامل و ضرورت آن و همچنین دو مدل فکری و اعتقادی اسلام و لیبرال اشاره شد.
دکتر علی جان سکندری بیان کرد: در مدل اسلام خدامحوری و خداجویی آن چیزی که در زندگی انسان نقش بازی می‌کند خیر و سعادت است اما در مدل لیبرال غربی، امیال محوری محور زندگی است و در واقع در مدل لیبرال نفسانیت حاکم است که نتیجه آن شر و در مدل اسلام خدامحوری و خداجویی خیر حاکم است.
وی در پاسخ به این سوال که چه چیزهایی نظام‌های اجتماعی، حاکمیتی و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، گفت: در پاسخ می‌توان گفت نظام‌های اجتماعی و انقلاب اسلامی از دو ناحیه ممکن است مورد تهدید قرار گیرد، نخست از ناحیه مدیران نظام و حکومت‌هاست که به دلیل عدم تخصص و کارآمدی، عدم تعهد، هوای نفس، دنیاطلبی، تبعیض، پارتی بازی، ریاکاری و  فاصله‌گرفتن از مردم و مسائل دیگر، تهدید کننده است که از سوی مدیران نظام شکل می‌گیرد و آسیب و تهدید جدی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
این پژوهشگر تصریح کرد: دومین تهدیدی که از ناحیه غیر مدیران صورت می‌گیرد از دو ناحیه خواهد بود یکی از داخل نظام به معنی دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی یا کسانی که در واقع تطمیع و مزدور شده‌اند و تهدیدی علیه انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و همچنین تهدیدی که از سوی دشمنان و دولتمردان کشورهای خارج صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: از این رو لازم است پژوهش‌های کارشناسانه به شکل پدافند غیر عامل در عرصه‌های مختلف صورت گیرد تا مانع تهدیدها چه از سوی مدیران ناکارآمد و چه از سوی دیگر مدیران باشد. در حقیقت مردم داری در نظام اسلامی قوی‌ترین و بهترین پدافند غیرعامل به شمار می‌رود. 
 

نسبت دو سویه بین پدافند غیر عامل و امر فرهنگ 
رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه بین پدافند غیر عامل و امر فرهنگ در معنای اعم کلمه که معارف، اخلاق و فعالیت های را در بر می‌گیرد یک نسبت دو سویه وجود دارد، گفت: در نسبت نخست ما می‌توانیم معارف، فرهنگ  و اخلاق را در خدمت پدافند غیر عامل بیاوریم و کمک کنیم پدافند غیر عامل از فرهنگ سیراب شود.
دکتر احد فرامرز قراملکی همچنین تصریح کرد: نسبت دوم پدافند غیر عامل از فرهنگ است در واقع ما در سطح جهانی، ملی، استانی و آستانی یک فرهنگ داریم، فرهنگ پدافند غیر عامل و پدافند غیر عامل فرهنگ پژوهشی است که بر عهده نهادهایی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و باید در این حوزه کار انجام شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی