پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۱۱-۱۷

پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی، تحقق آرزوی انبیاء و اولیاء الهی بود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی تحقق آرزوی انبیاء و اولیاء الهی بود.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا طباطبایی نسب در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با نثار جان هزاران شهید تحقق پیدا کرد و از همان ابتدا تا کنون دشمن تلاش‌های بسیاری برای براندازی آن انجام داد ولی به لطف خدا این انقلاب بعد از گذشت بیش از چهل سال هنوز پابرجاست و ملت ایران با مقاومت خود، پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) خواهد داد.

وی تصریح کرد: تحقق انقلاب اسلامی از جهات بسیاری به حرکت‌های دیگر که در تاریخ اسلام به وقوع پیوسته شباهت دارد که یکی از شباهت‌های آن تحقق این انقلاب بر مبنای هجرت است.

این کارشناس دینی اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) که اولین قدم را برای هدایت بشر در مقیاس جهانی برداشت حرکتش بر مبنای هجرت صورت گرفت سپس آن حضرت بعد از هجرت از فلسطین به مکه آمد و در آنجا خانه کعبه را تاسیس و مکتب توحید را پایه‌گذاری کرد.

حجت‌الاسلام  طباطبایی نسب افزود: حرکت پیامبر عظیم‌الشان اسلام  برای هدایت بشر نیز بر مبنای هجرت بود و آن حضرت برای تحقق رسالت خود از مکه به مدینه هجرت کرد و در آنجا با کمک مسلمانان حکومت اسلامی را تشکیل داد.

وی سومین انقلاب که بر اساس هجرت بنا شده را قیام امام حسین(ع) خواند و گفت: آن حضرت از مدینه به مکه و سپس به کربلا هجرت و بر علیه طاغوت زمان قیام کرد و این قیام تاریخی باعث بقای دین مبین اسلام شد.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: چهارمین انقلاب که بر اساس هجرت صورت گرفت، انقلاب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بود که آن حضرت با پذیرش ولایت عهدی حرکتی کاملا حساب شده و تاکتیکی برای حفظ مکتب اهل بیت(ع) انجام داد و با هجرت از مدینه به خراسان موجب اشاعه مکتب اهل بیت(ع)  در سرزمین ایران شد.

حجت‌الاسلام طباطبایی نسب اضافه کرد: در کنار این چهار انقلاب مهم تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی ایران نیز بر مبنای هجرت امام خمینی(ره) از ایران به نجف و از آنجا به ترکیه و پاریس انجام شد که این انقلاب در واقع آرزوی همه انبیاء و اولیاء الهی بود به همین خاطر دشمن تلاش بسیاری برای مبارزه با آن انجام داد ولی هرگز در این راه موفق نبود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برکات و پیامدهای انقلاب اسلامی این است که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی