پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۸

حضور خادمیاران تهرانی در جشن تکلیف دختران

خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در جشن تکلیف دختران در قالب طرح «دختر ماه» شرکت کردند.

به گزارش آستان نیوز از تهران، شهناز سیفی مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵ تهران گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی استان تهران و معرفی دختران نوتکلیف منطقه ۵، جمعی از خادمیاران در جشن تکلیف دختر تازه مکلف شرکت کردند.
وی اظهار کرد: همه دختران زیبای این دیار به این میهمانی گسترده دعوت هستند. آن‌ها با پا گذاشتن به نه‌سالگی زیر سایه امام‌رضا (ع) به این طرح فراخوانده می‌‎شوند تا رشد معرفتی خود را در مرحله‌ای جدید از زندگی تجربه کنند. 
سیفی افزود: «دختر ماه» یک رویداد ملی است؛ رویدادی مشابه یک اردوی مفرح و آموزنده که به‌همت مرکز امور بانوان ‌و خانواده بنیاد کرامت رضوی آستان‌قدس رضوی برپا می‌شود.
مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵ تهران گفت: این برنامه در سطح ۳۱ استان ایران پهناور دایر است و همه دختران این سن، طعم مهربانی امام‌رضا (ع) را می‌چشند و شناسایی دختران نه ‌ساله، نخستین گام در این طرح است؛ طرحی که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تاکنون دختران زیادی دوره‌های آموزشی و تربیتی آن را گذرانده‌اند.
وی عنوان کرد: جشن تکلیف دختران ماه با حضور خادمیاران رضوی با هماهنگی دبیرخانه خدمت رضوی در منزل دختر نوتکلیف با اهدای بسته‌های اهدایی در فضای معنوی خاصی انجام می‌شود.
مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی بیان کرد: بسته‌ها شامل چادر، کیف، جانماز، سجاده، کتاب، بسته متبرک، کارت هدیه و پیام تبریک تولیت آستان‌قدس‌رضوی همراه با اقلامی مانند بادکنک، شیرینی و شکلات است که تقدیم دختران نوتکلیف می‌شود.
در این مراسم با مداحی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) اشک از چشمان دختر ماه و خانواده‌اش جاری شد و از امام رئوف بابت این مهربانی تشکر و برای اولین بار سجده شکر به جا آورد و با پرودگار خود راز و نیاز کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی