پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ماه مبارک رمضان،
۱۴۰۲-۱۲-۲۳

کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و ماه رمضان» معرفی شد

کتاب «امام علی بن موسی‌الرضا(ع) و ماه رمضان» از جمله آثار منتشر شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، معرفی می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، با مروری بر احادیث ارزشمند امام رضا(ع) درمی‌یابیم که ماه مبارک رمضان، از ماه‌های بافضیلتی است که خداوند در آن به بندگان خود عنایت ویژه دارد و نیز این احادیث به ما یادآور می‌شود که برترین اعمال در ماه مبارک رمضان کدامند و در این ماه رفتار ما در تعامل با خود، خانواده و هم نوعان چگونه باید باشد. امام علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌فرماید: ماه رمضان ماه بزرگی است، خداوند نیکی‌ها را در آن دوچندان سازد و گناهان را محو کند و درجات را بالا برد. هرکه در این ماه صدقه‌ای دهد خداوند او را بیامرزد.
این کتاب مجموعه‌ای از بیانات و توصیه‌های امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) درباره ماه رمضان است؛ ازجمله «راز واجب شدن روزه»، «فضیلت ماه مبارک رمضان»، «ویژگی‌های روزه کامل»، «کمک به نیازمندان و فضیلت اطعام»، «دعای آن حضرت در آخر ماه شعبان»، «انواع روزه»، «مقدمات بیعت»، «دعای امام در عید فطر»، «صبح روز عید»، «روز بیعت صغری»، «روزه مسافر»، «افطار کردن»، «اهمیت سحری خوردن»، «آغاز کردن غذا بانمک»، «تأمین نیاز بدن با مواد غذایی نشاسته‌ای»، «شروط امام رضا(ع) برای اقامه نماز عید فطر» برخی از موضوعات مهم مورد بررسی در این کتاب هستند.
«ماه رمضان در کلام رضوی»، «دعاهای امام رضا(ع) در ماه رمضان»، «مناسبت‌های رضوی در ماه رمضان» و «سلامت روزه‌داران» از دیگر موضوعات این کتاب را تشکیل می‌دهد.
کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و ماه رمضان» حاصل پژوهش علی‌جان سکندری، امیر سلمانی رحیمی، مرتضی انفرادی و مسعود ضیایی از پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی