پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی: 
۱۴۰۳-۰۱-۲۲

عید سعید فطر، عید بشارت رحمت الهی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: عید سعید فطر، عید بشارت رحمت و مغفرت الهی است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی در ویژه برنامه جشن روز عید سعید فطر که با حضور جمعی از زائران و مجاوران حریم کبریایی رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای قنوت نماز عید فطر«اَلهُمَّ اَهل الکِبریاء والعَظَمه وَ اَهل الجودِ والرَّحمه...»  بیان کرد: وقتی در این روز با این عبارات زیبا خدا را می خوانیم، خودمان نیز باید این صفات را در خود ایجاد کنیم و اهل رحمت و مهربانی با مردم باشیم. 
وی تصریح کرد: انسان مومن اهل مدارا با مردم است و با افراد جامعه رفتاری سرشار از مهربانی و عطوفت دارد و رفتار تو جلوه رحمانی دارد. 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: خداوند محبت و رحمت خود را به همه کسانی که در راه او به یکدیگر مهرورزی و مهربانی می کنند واجب کرده است. بنابراین کسی که با دیگران رفتاری هم همراه با عطوفت و مهربانی دارد، قطعا مورد رحمت خداوند باریتعالی قرار می گیرد. 
وی اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات خانوادگی و اجتماعی در بداخلاقی دارد. گاهی افراد در اجتماع به بهانه امر به معروف و نهی از منکر با دیگران رفتاری نامناسب دارند که این امر باعث دین گریزی جوانان و نوجوانان می شود. 
حجت الاسلام واعظ موسوی بیان کرد: ما نباید برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی از جمله بی حجابی جامعه را دو قطبی کنیم و افراد جامعه را در مقابل هم قرار دهیم چرا که این امر باعث ایجاد شکاف و اختلاف بین افراد جامعه خواهد شد و افراد جامعه را که باید با هم دوست باشند را در مقابل هم قرار می دهد.
وی افزود: گاهی عدم آشنایی با روش ها و اصول امر به معروف و نهی از منکر نه تنها تغئیر مثبتی در فرد ایجاد نمی کنیم بلکه باعث دین گریزی او نیز می شویم. 
این کارشناس دینی ابراز کرد: کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند برای اینکه گفتارش در طرف مقابل موثر باشد باید رفتاری رحمانی داشته باشد. اگر ما با جوانان و نوجوانان رفتار شایسته ای نداشته باشیم، آنها جذب دشمن می شوند و ما امر به معروف و نهی از منکر ما هیچگونه تاثیری در آنها نخواهد داشت. 
وی با بیان اینکه عید سعید فطر، عید رحمت  و مهربانی خداوند است، اظهار کرد: در این روز رحمت الهی به سوی انسان ها نازل می شود و خداوند بسیاری از گناه کاران را مورد رحمت و مغفرت خود قرار می دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی