پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با سراسر دانشگاه‌هاي كشور برگزار شد،
۱۴۰۳-۰۲-۱۰

تجمع دانشجويان دانشگاه امام رضا(ع) در محكوميت تعرض به دانشگاهيان حامي فلسطين در آمريكا

همزمان  با برگزاري تجمع بزرگ دانشگاهيان سراسر كشور، دانشجويان واحد خواهران و برادران دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع) در حمايت از خيزش دانشجويان دانشگاه‌‌هاي حامي فلسطين در آمريكا و اروپا و محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي تجمع كردند.

به گزارش آستان‌نیوز، استادان، دانشجويان و كاركنان دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) براي حمايت از اعتراضات دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه ‌هاي آمريكا در پي جنايت‌ هاي اخير رژيم صهيونيستي در غزه كه به خيزش دانشگاهيان و مراكز علمي و فرهنگي جهان منجر شد، همزمان با سراسر دانشگاه‌هاي كشور، تجمع اعتراضي در محوطه دو واحد خواهران و برادران برگزار كردند.
دكتر مرتضي رجوعي، رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در اين تجمع اظهار كرد: اكنون اتفاقات اخير آمريكا در برخورد‌هاي خشن با دانشجويان و اساتيد و نقض حق تجمع، حق آزادي بيان، حق اعتراض، حق امنيت در محافل آكادميك و دانشگاهي بزرگ، نقاب از چهره دموكراسي آمريكايي برداشته است.
وي با اشاره به تجمعات اعتراضي كه از دانشگاه كلمبيا شروع شده و به ساير مراكز دانشگاهي و آكادميك بزرگ دنيا از جمله هاروارد و ام آي تي رسيده است، عنوان كرد: دانشجويان و اساتيد آزاده در مراكز علمي مختلف دنيا به صحنه آمده اند تا جنايات و نسل كشي كه عليه مردم بي دفاع غزه در حال وقوع است را محكوم كنند.
اين مقام مسئول با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد پيش‌بيني فروپاشي رژيم اسرائيل مبني بر اينكه آمريكا 25 سال آينده را نخواهد ديد، خاطرنشان كرد: عبور موشك هاي ايران در عمليات «وعده صادق» از پدافند چندلايه آمريكا و اسرائيل، هيمنه پوشالي گنبد آهنين رژيم صهيونيستي را فروريخت.
در ادامه اين مراسم، بيانيه  بسيج دانشجويي دانشگاه بين المللي امام رضا (ع) در محكوميت تعرض به دانشگاهيان حامي فلسطين در آمريكا توسط نماينده بسيج قرائت شد.
 در بخشي از اين بيانيه آمده است: «عاشورا بايد اتفاق مي‌افتاد تا بيدار سازد جامعه وقت و آينده‌اش را؛ و اكنون غزه مقتدر و مظلوم، درصدد برآمده تا جامعه جهاني را حاضر براي ظهور كند. در همين راستا، هر روز چهره نكبت‌بارِ استكبار پليد، درون و عمق خود را هويدا مي نمايد. راست مي‌گفت آن بزرگوار كه دانشجو مؤذن جامعه است. امروزه مي‌بينيم كه غزه مؤذن حقيقت است و با خود دانشجويان سراسر جهان را به اذان گفتن دعوت مي‌كند. امروز نه دانشجويان ايران اسلامي، نه دانشجويان لبنان و سوريه و عراق، بلكه دانشجويان سوربُن، نيويورك و كاليفرنيا، مؤذن جامعه جهاني شدند.»
شايان ذكر است، دانشگاه‌هاي آمريكا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسري دانشجويان و اساتيد در اعتراض به سياست هاي حمايتي دولت از رژيم صهيونيستي در جنگ با غزه هستند و در اين اعتراضات بسياري از دانشجويان و اعضاي هيئت علمي بازداشت شده اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی