پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مسئول غرفه آستان قدس رضوی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح کرد،
۱۴۰۳-۰۲-۲۸

استقبال بی نظیر مخاطبان از کتاب‌های حوزه بین‌الملل در غرفه آستان قدس رضوی

حسن آرام مسئول غرفه آستان قدس رضوی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، با اشاره به تفاوت سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سنوات گذشته، گفت: در ایام کرونا فروش آثار از طریق فضای مجازی راه‌اندازی شد و به دلیل استقبال خوب مخاطبان از این اقدام، امسال در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثار به دو صورت مجازی و حضوری عرضه شد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به کتاب تنها فروش نیست، افزود: ما به آثار به عنوان نشر نگاه می‌کنیم و نظر مخاطب برای ما مهم است از همین رو در نظرسنجی‌هایی که در سنوات گذشته انجام دادیم، در حوزه اخلاق، هنر و خانواده پیشنهاداتی شده است که در همین راستا سیاست‌گذاری‌های جدیدی در چاپ آثار لحاظ شده و آثار متعددی با این محوریت‌ها در بنیاد پژوهش‌های اسلامی به چاپ رسیده است.
آرام تصریح کرد: امسال نمایشگاه کتاب تهران با ایام دهه کرامت مصادف شده است و این تقارن برای ما که منتسب به درگاه حضرت رضا(ع) هستیم جاذبه خاصی دارد. از همین رو تلاش کردیم آثار مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی و کتاب‌های مرتبط با حضرت رضا(ع) را در غرفه‌ای مجزا در معرض دید مخاطبان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در غرفه آستان قدس رضوی به سلایق مخاطبان توجه شده، از همین رو آثار در حوزه‌های مختلف عمومی، بین‌الملل و کودک و نوجوان عرضه می‌شود، تصریح کرد: تعداد 270 عنوان کتاب در حوزه بین‌الملل ارائه شده که خوشبختانه مورد استقبال بسیار بالای مخاطبان واقع شده به گونه‌ای که همه این آثار به فروش رسیده است، همچنین تعداد 500  کتاب نیز در حوزه کودک و نوجوان عرضه شده که مخاطب خاص خودش را دارد. 
 

اشراف و آشنایی مقام معظم رهبری با آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی
آرام در ادامه با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث مطالعه و کتاب و کتابخوانی و بازدید ایشان از نمایشگاه کتاب و غرفه آستان قدس رضوی، گفت: رهبر انقلاب به آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اشراف و آشنایی دارند و همواره از راهنمایی‌های ایشان در پژوهش‌های این مرکز بهره‌مند می‌شویم.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سِرّ بلاغته» که با اشراف استاد محمد واعظ‌زاده خراسانی نگاشته شده و تا کنون 50 جلد از آن منتشر شده است، تقریظی به این مضمون داشتند که «این کتاب، کتاب بسیار خوبی است. در مراجعاتی که داشته‌ام، آن را از همه‌ی آنچه در این موضوع دیده‌ام بهتر یافتم. این فقط یک کتاب لغت نیست؛ یک موسوعه و دائرةالمعارف قرآنی است. بلکه در آن اقوال و آراء بسیار -آن هم به تفصیل- نقل شده  و در آخر هر بحث هم، تحلیل‌هایی افزوده شده است. اسم معجم برای این کتاب، کوچک است.»
 

توجه به موضوع خانواده 
مسئول غرفه آستان قدس رضوی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: موضوع خانواده از مباحثی مورد توجه مخاطبان ما بود، از همین رو پس از مذاکراتی که با نهاد ریاست جمهوری مبنی بر ضرورت ارائه آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برای والدین در تربیت زیست عفیفانه فرزندان انجام شد، دوره آموزشی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش آموز با شعار «زندگی و بالندگی» کلید خورد.

وی خاطر نشان کرد: در گام بعدی پژوهش‌های وسیعی در خصوص تحقیقاتی که در غرب به ویژه در حوزه اخلاق فمنیستی در مورد مراقبت انجام شده، صورت پذیرفت و آورده این پژوهش‌ها طراحی و تدوین ۲۹ درسنامه با محوریت مهارت‌های والدین در بالندگی فرزندان بود.
آرام به تازه‌های نشر بنیاد پژوهش‌های اسلامی با محوریت خانواده، زیارت و... اشاره کرد و افزود: کتاب‌های «زندگی و بالندگی»،  «شهد زیارت»، «امام هشتم(ع) و بازی بزرگ عباسیان»،«آستان قدس رضوی و نوسازی جهادی هویزه» و... از جمله آثار تازه منتشر شده این مرکز بوده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

هر رأی، خط بطلانی بر نقشه‏‌های شوم و امیدهای واهی دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی هر رأی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب تبدیل‌ امید‌های واهی بدخواهان به یأس دانست.

تلویزیون اینترنتی